« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
در بازدید فرماندار کهگیلویه از پایگاه بافت تاریخی دهدشت عنوان شد؛
فرماندار کهگیلویه از از پایگاه پژوهشی بافت تاریخی دهدشت بازدید و با رئیس و کارکنان این پایگاه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، ظهر امروز فرماندار کهگیلویه از از پایگاه پژوهشی بافت تاریخی دهدشت بازدید و با رئیس و کارکنان این پایگاه دیدار و گفتگو کرد.


در ابتدای این بازدید ؛رئیس پایگاه میراث فرهنگی تاریخی شهر دهدشت ؛ ضمن تبریک به فرماندار جدید کهگیلویه گفت: بافت تاریخی دهدشت با مساحت 45 هکتار ، مربوط به دوره صفوی است و این اثر در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شمارهٔ ثبت ۱۶۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


اسفندیار اباب اظهار داشت : اين بافت شامل 2 هزار خانه، سه مسجد، سه حمام، هفت امامزاده، كاروانسرا و بازار بزرگ است.

وی افزود: در ضلع غربي بافت تاريخي دهدشت كاروانسرايي به‌جا مانده از عصر طلايي صفويه وجود دارد. اين بنا داراي 37 حجره و 30 ايوان در جلوي حجره‎ها بوده كه دور تا دور حياط بنا شده‎اند.


رئیس پایگاه میراث فرهنگی تاریخی شهر دهدشت همچنین گفت: هم اکنون بناهای شاخص این بافت تاریخی مرمت شدند و «چهار واحد از اماکن تاریخی بافت دهدشت به صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی واگذار شده است که در اختیار بهره‌بردار قرار گیرد.»

ایشان از کمبود اعتبارات لازم برای توسعه و ترمیم این بافت تاریخی گفت و از فرمانداری کهگیلویه درخواست مساعدت نمود.



در ادامه فرماندار کهگیلویه طی سخنانی اظهار داشت : امروزه صنعت گردشگری در جهان به عنوان یکی از صنایع سود آور مورد توجه کشورها و کارشناسان مربوطه می‌باشد به طوری که گردشگری در حال حاضر به فعالیت بزرگ اقتصادی تبدیل شده است.


علیرضا اتابک اظهار داشت :بافت تاریخی در هر شهری بعلت جاذبه های توریستی آن بعنوان یک برگ برنده برای آن منطقه محسوب می شود ؛ لذا ضروری است با اقدامات فرهنگی ابتدا نگاه قاطبه مردم به این بافت عظیم تاریخی را عوض نمود.


علیرضا اتابک با بیان اینکه بافت دهدشت یکی از بافت‌های بسیار مهم کشور محسوب می‌شود اما هنوز جایگاه واقعی خود را نیافته ابراز اميدواري كرد كه با همراهی و همکاری مقام ارشد استان ؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ؛ تشکلهای مردم نهاد  و دیگر ارگان‌های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، در حفظ و نگهداری، معرفی و همچنین شناساندن میراث گرانبهای شهرستان به کشور و حتی  به جهانیان گامی مثبت و موثر برداشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: