« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
جهان
«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تبدیل به کابوس شبانه برای آمریکا شده است. این نیرو، مهم‌ترین سلاح ایران است.»
 روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:شنشریه آمریکایی نشنال‌اینترست، ضمن انتشار تحلیل فوق تصریح کرد: کاخ سفید در اوایل سال جاری، در اقدامی بی‌سابقه سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد و بعد از این بود که در خلیج فارس و تنگه هرمز با پاسخ قاطع این نیرو روبه‌رو شد به‌ طوری‌که یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای خود را از دست داد.

 
به‌طور کلی سپاه پاسداران بخش قابل توجهی از نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهد، اما نفوذ آنها، هم در داخل ایران و هم در منطقه خاورمیانه، به مراتب فراتر از حد تصور است. برای درک کامل نقش سپاه پاسداران باید به روزهای ابتدایی انقلاب برگردیم.


سپاه پاسداران در اوایل انقلاب با هدف دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب تأسیس گردید و کم‌کم به یک وزنه قابل‌توجه در امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران تبدیل گشت. سپاه در جنگ ایران و عراق نقش پررنگی داشت و از آن زمان بود که کم‌کم به بازیگر منطقه‌ای مهمی تبدیل شد. به مرور نیروهای دریایی، نیروی هوایی، شبه نظامیان، نیروهای ویژه و بخش جنگ‌افزارهای سایبری در درون سپاه تشکیل شدند.


با توجه به وظایف گسترده سپاه پاسداران، تقسیم کار بین سپاه پاسداران و نیروهای نظامی متعارف به‌طور کلی تعریف شده است. به‌عنوان مثال: نیروی هوایی ارتش ایران (IRIAF) تمام جنگنده‌های جت را در اختیار دارد، درحالی که اکثر موشک‌های بالستیک در اختیار نیروی هوافضا سپاه پاسداران است. در بخش دیگر هم نیروی قدس، یک واحد نظامی غیرمعمول است که رهبری عملیات نظامی و اطلاعاتی در سراسر خاورمیانه را برعهده دارد.


ایران در سیستم رتبه‌بندی GlobalFirePower جزو ارتش‌های قدرتمند جهان به‌حساب می‌آید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با توانایی خود برای جنگ‌های نامتقارن و غیرمتعارف در سراسر منطقه مهم‌ترین و مخوف‌ترین سلاح جمهوری اسلامی است که تبدیل به کابوس شبانه آمریکایی‌ها شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین