« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
گیاهان دارویی؛
خرنوب یکی از انواع شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و استویا می باشد که بیشتر برای تهیه انواع کیک و شیرینی، شکلات، انواع دسر و دمنوش خرنوب استفاده می شود.
آوای رودکوف-امیرمسعودطایفه سلطانخانی:مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها، ویتامین E و ویتامین A موجود در گیاه خرنوب به کاهش چین و چروک پوست صورت و چروک دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

خرنوب میوه ای شیرین به شکل غلاف لوبیای قهوه ای است و در گذشته به جای شکر استفاده می شد. خرنوب بیشتر به شکل پودر خرنوب، چیپس خرنوب، شیره خرنوب و قرص خرنوب ارائه می شود.

درخت خرنوب تا ارتفاع 10 متر رشد می کند و در 15 سال اول زندگی ثمره ای ندارد اما هنگامی که یک درخت خرنوب بارور می شود، میوه ای به شکل غلاف های قهوه ای تیره ایجاد می کند که درون آن ها پر از دانه های کوچک و سفت است.

خرنوب یکی از انواع شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و استویا می باشد که بیشتر برای تهیه انواع کیک و شیرینی، شکلات، انواع دسر و دمنوش خرنوب استفاده می شود.

مقادیر بالای ویتامین E موجود در گیاه خرنوب باعث تقویت و افزایش رشد موی سر می شود.

مقادیر بالای فیبر موجود در خرنوب باعث کاهش ترشح هورمون گرلین (هورمونی که بدن را گرسنه می کند ) شده و با کاهش اشتها و پیشگیری از پُرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.


مقادیر قابل توجه پتاسیم موجود در خرنوب باعث کاهش فشار خون بالا می شود. علاوه بر این خرنوب کافئین ندارد به همین دلیل گفته می شود که برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید است.

مقادیر قابل توجه ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در خرنوب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

مقادیر بالا فیبر موجود در گیاه خرنوب به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین فیبر موجود در خرنوب باعث بهبود حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفید است.


اسید گالیک موجود در خرنوب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی قوی است و مصرف آن را برای درمان گلودرد و سرفه مفید می دانند.

مقدار زیاد فسفر، کلسیم و اسید گالیک موجود در خرنوب برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و بیماری فلج اطفال مفید است.

کلسیم موجود در دمنوش خرنوب باعث افزایش شیر مادر در زنان شیرده می شود.


چای و دمنوش خرنوب با کاهش اشتها به لاغری و افزایش وزن افراد کمک می کند.

دمنوش خرنوب سرشار از ویتامین A بوده و به تقویت بینایی و درمان بیماری چشمی کمک می کند.

خرنوب در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک می شود که با علائمی از جمله بثورات و آسم مشخص می شود.

خرنوب ممکن است سبب لاغری و کاهش وزن ناخواسته در افراد شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: