« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
حسن بهنام ؛
این روز مهم یادآور تلاش‌ها و زحمات ارزشمند وقایع نگارانی است که آگاهانه سختی‌ها را به جان می‌خرند تا از شرافت شغلی و اصول حرفه‌ای خود در انجام رسالت خطیر خبررسانی و آگاهی بخشی دقیق، سریع و صحیح به مردم دفاع نمایند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حسن بهنام:

جان نباشد جز خبر در آزمون
هرکه را افزون‌ خبرجانش فزون(مولانا)

فرارسیدن «هفده مرداد، روز خبرنگار» به اصحاب رسانه، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و همه فعالان عرصه ارتباطات و خبررسانیِ رسانه‌های مجازی و مکتوب ایران مبارک باد.

بدون تردید، از عناصر مهم و پایه‌های کلیدی و بسیار تأثیرگذار در فرآیند توسعه جوامع، عنصر ارتباطات و رسانه‌ها و فعالان این عرصه هستند که نقش آنها در عصری که به نام "عصر ارتباطات" و "عصر دانایی" نام نهاده‌اند، خود گویای ضریب نفوذ و اهمیت بالای آنهاست.

نقشی که اگر همراه با به‌کارگیری مهارت‌های حرفه‌ای و دانش تخصصی روز و نیز اطلاع‌رسانی وثیق، صداقت‌محور و صمیمانه باشد به ارتقا و اعتلای اعتماد عمومی و رشد سرمایه‌ٔ اجتماعی، فرهنگ مدنی و فضایی سالم و اثربخش بین آحاد مردم و سازمان‌ها که پایه حرکت اجتماع به سمت توسعه پایدار است، منجر می‌شود.

نقشی که امروزه جامعه ما سخت به آن نیازمند است تا فضای اتحاد، همدلی و همزبانی بیشتر در بین لایه‌های مختلف اجتماع از هر قوم و نژاد و مذهب و جنسیت و... تقویت شود.

این روز مهم یادآور تلاش‌ها و زحمات ارزشمند وقایع نگارانی است که آگاهانه سختی‌ها را به جان می‌خرند تا از شرافت شغلی و اصول حرفه‌ای خود در انجام رسالت خطیر خبررسانی و آگاهی بخشی دقیق، سریع و صحیح به مردم دفاع نمایند.

خبرنگارانی که با شناخت و درک درست از نقش نظارتی و مسئوليت اجتماعی خود به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه، در بیان دردهای کسانی که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی‌صداست، دغدغه دیگری ندارند و کوشش می‌نمایند تا اخبار و اطلاعات را با سرعت، دقت و صحتِ تمام در اختیار عموم قرار دهند و خود را متعهد به بی‌طرفی در بیان حقیقت و پرهیز از تحریف یا مخدوش نمودن آن می‌دانند و نه چیز دیگر.

امید است با اهتمام جدی نسبت به حل مشکلات و مسائل این قشر مؤثر و با ایجاد فضای امن و بستر مناسب برای گردش آزادانه اخبار و اطلاعات و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای نیروهای خلاق و توانمند، زمینه ساز رشد و توسعه بیشتر کشورمان باشیم.

(حسن بهنام/ فعال فرهنگی-اجتماعی اهواز)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: