« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، خبر داد:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد شیر تولیدی یزد خام فروشی می‌شود گفت: جلوی خام‌فروشی شیر دامداری‌های یزد به استان‌های دیگر گرفته شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، سیدابوالفضل موسوی بیوکی پیش از ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: استان یزد دارای آب و هوایی خشک و خشکسالی‌های پی در پی است و در طول سال‌های گذشته با مشکل خشکسالی روبه‌رو بوده است.

او، تصریح کرد: طرح آمایش استان باید به تنظیم رابطه صنعت، کشاورزی، اشتغال و آب به صورت ویژه دیده شده و اگر استان یزد را بر اساس این سند به سمت توسعه حرکت دهیم، برخی از مشکلاتی که فعلا در حوزه آب داریم رفع می‌شود.

موسوی بیوکی، ادامه داد: این که ما با خشکسالی دام به یزد بیاوریم ولی 50 درصد شیر تولیدی را به دیگر استان‌های کشور صادر کنیم اصلا توجیه‌پذیر نیست و نمی‌توان این موضوع را قبول کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر، ادامه داد: این که ما شیر را به دیگر استان‌های کشور صادر کنیم تا در کارخانه‌های خارج از یزد به فرآورده‌های لبنی تبدیل شود، نمونه بارز خام‌فروشی است.

او، افزود: برخی افراد هستند به جای اینکه شیر را در استان یزد تبدیل به فرآورده‌های لبنی کنند، به بهانه بدهکاری اقدام به صادر کردن شیر به صورت خام می‌کنند و خسارت زیادی به استان یزد وارد می‌آورند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آمار ارائه شده در ارتباط با از بین رفتن پوشش‌های گیاهی در یزد عنوان کرد: هرچقدر پوشش گیاهی استان یزد بیشتر از بین برود، استان یزد غیرقابل سکونت می‌شود و اگر بخواهیم حیات در یزد داشته باشیم حتما باید در راستای حفاظت از این پوشش حرکت کنیم.

موسوی بیوکی، تصریح کرد: لازم است تسهیلاتی به شرکت‌های بدهکار به دامداران پرداخت شود تا آنها بتوانند این بدهی را بپردازند و جلوی صادرات شیر گرفته شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: