« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس:
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: به افرادی که در اجرای طرح‌های اولویت دار صنایع تبدیلی سرمایه گذاری کنند در اسرع وقت مجوز داده می‌شود. .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مهدی صادقی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: برای رفع خلاء‌ها و توسعه هر چه بهتر و بیشتر صنایع تبدیلی در استان با هماهنگی دستگاه‌های متولی موافقت اصولی برای اجرای حدود ۶۰ طرح اولویت دار در شهرستان‌های استان کسب شده که در صورت ورود هر سرمایه گذار برای اجرای این طرح‌ها در اسرع وقت جواز تاسیس صادر می‌شود.

صادقی نامتوازن بودن روند توسعه صنایع تبدیلی در فارس را از عوامل اصلی ضعف در این بخش ذکر کرد و گفت: در حالی که کفه توسعه صنایع تبدیلی استان به سمت صنایع زراعی و دامی سنگینی می‌کند، در بخش صنایع باغی رشد چندانی نداشته ایم که برای رفع این مشکل اجرای سند توسعه صنایع تبدیلی استان را از پارسال کلید زدیم.
او، تصریح کرد: در این سند به تفکیک هر شهرستان، به میزان تولید بخش کشاورزی، تعداد واحد صنعتی که قرار است ایجاد شود، به نیاز استان به محصولات تولیدی و نیز نحوه برنامه ارایه شده توجه شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی فارس، تاکید کرد: بر اساس این سند مدیران جهاد کشاورزی در همه شهرستان‌ها ملزم شده اند سرمایه گذاران را به سمت اولویت‌ها و نیاز‌ها که در سند مشخص شده مثل واحد فرآوری انگور تشویق کنند که برای اجرای بهتر این سند ارزیابی مدیران هم بر همین مبنا صورت می‌گیرد.

او نتایج اجرای سند را در ۴ ماهه نخست امسال خوب ارزیابی کرد و گفت: در همین مدتِ کم، ۱۸ موافقت اصولی صادر شده که ۴ مورد با جواز تاسیس، معرفی به بانک و تخصیص تسهیلات به سرمایه گذار همراه بوده است.

در استان فارس ۷۱۱ واحد صنایع تبدیلی دارای پروانه بهره برداری از سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش‌های زراعی، باغی و دامی با اشتغال زایی دایم ۹ هزار و ۶۲۷ نفر فعال هستند که بیش از ۵۵۰ تن ضایعات را در این بخش‌ها کاهش داده است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین