« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۲
سرپرست دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:
سرپرست دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تشکیل زنجیره ارزش انجیر برای ساماندهی تولید تا عرضه این محصول ضروری است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، زهرا جلیلی مقدم با اعلام این خبر، ادامه داد: این زنجیره باید با حضور کلیه فعالان، تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و سایر مرتبطین این محصول به منظور ساماندهی تولید تا عرضه و توسعه صادرات این محصول تشکیل شود.

سرپرست دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت مدیریت بهینه باغ های انجیر برای افزایش کمی و کیفی این محصول، گفت: انجیر یکی از مهمترین محصولات باغبانی است که می تواند نقش مهمی در ارزآوری داشته باشد.

او، اعلام کرد: میزان تولید انجیر در کشور، حدود ۹۵ هزار تن از سطحی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار است و استان فارس بزرگترین تولید کننده انجیر خشک در کشور می باشد.

سرپرست دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری دوره ملی آموزش کشت و مدیریت باغات انجیر در استان فارس با حضور کارشناسان باغبانی ۱۱ استان انجیرخیز کشور، اذعان کرد: معاونت امور باغبانی این دوره را با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان فارس در ۲۷ و ۲۸ مردادماه سال جاری در مرکز آموزش ان استان برگزار کرد.

او، گفت: کلیات و گیاه شناسی انجیر، اقلیم و نیازهای اکولوژیکی آن، اصول احداث باغ، ارقام، مدیریت گرده افشانی و بر دهی انجیر توسط اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، تشریح شد.

جلیلی مقدم، ادامه داد: همچنین در این کارگاه اصول مدیریت باغ شامل هرس، تغذیه، مبارزه با آفات و بیماری های این محصول، برداشت و فرآوری آن نیز تشریح و بررسی شد.

او، تصریح کرد: امید می رود پس از این دوره کلیه کارشناسان نسبت به تبادل و انتقال این اطلاعات به صورت استانی اقدام کنند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: