« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان، خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای ۲۰۰ هکتار گلخانه در استان همدان طبق سند تدوینی برای جهاد‌کشاورزی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، منصور‌ رضوانی جلال در همدان، اظهار داشت: اکنون 110 هکتار گلخانه در استان داریم که بر اساس سند 3 ساله تدوینی برای جهاد‌کشاورزی استان این سطح باید به مجموع گلخانه‌‌های استان افزوده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، گفت: هدف از اجرای این طرح در استان همدان توجه به کمبود آب و افزایش بهره‌وری آب در مزارع و باغ‌های استان است چرا که آب مصرفی در گلخانه روش مدیریتی کنترل شده است که مقدار مصرف آب را کاهش داده و تغییری در مقدار تولید گلخانه مشابه تولید زارعی یا باغی در فضای باز ایجاد نمی‌کند.

او، افزود: از جمله محصولاتی که برای این روش در استان همدان قابلیت اجرا دارد کشت سبزی و صیفی است، هچنین برای افزایش راندمان مصرف آب در مزارع به روش کشت نشائی هم توجه کردیم که حداقل 2 بار آبیاری را در مزارع کاهش‌می‌دهد در این حوزه مشکل تامین اداوات نشا‌ء‌کار داشتیم که تامین شد.

رضوانی‌جلال در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سال آینده طبق دستور‌العمل وزرات جهاد‌کشاورزی و برنامه‌ 3 ساله تدوین برای جهاد کشاورزی در استان همدان کشت فضای باز را محدود و کشت گلخانه‌های را برای سبزی و صیفی و محصولاتی که قابلیت کشت گلخانه‌ای دارد افزایش می‌دهیم.

او در پاسخ این به سئوال خبرنگار تسنیم که چه انگیزه و ترغیبی حمایتی برای افزایش رغبت کشاورزان به تولید و یا کشت‌گلخانه‌ای در نظر گرفتید؟، اظهار داشت: طبق دستور‌العمل‌های ارسالی توسط وزرات‌ جهاد‌کشاورزی، بهره‌برداران یا سرمایه‌گذارانی که علاقمند به اجرای کشت گلخانه در قطعات 4 تا 10 هزار متری، تا 80 درصد سرمایه‌گذاری تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

رضوانی جلال، افزود: روند اداری را برای دریافت مجوز‌های مرتبط سرعت می‌دهیم و به لحاظ امور مشاوره‌ای نهایت همکاری را با بهره‌برداران این بخش در استان خواهیم داشت؛ اما باید توجه کنید که ایجاد رغبت در 115 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی استان همدان کار ساده‌ای نیست و نیازمند اطلا‌ع‌رسانی رسانه‌ها و امور ترویجی گسترده است.

رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی استان همدان، تاکید کرد: افزون بر استفاده از روش‌های یاد شده برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی بدون تغییر راندمان تولید، از روش کشاورزی حفاطتی و آبیاری مدرن( قطره‌ای، میکرو و بارانی) هم استفاده می‌کنیم که نقش موثری در افزایش راندمان مصرف آب در کشاورزی دارد.
مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: