« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
سالانه؛
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ارزش سرمایه دامی استان ۵۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که سالانه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهداشت و امنیت غذایی هزینه می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، کامیار داهیم ، در شورای مدیران دامپزشکی سراسر کشور در ارومیه با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و ۴.۷ درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند افزود: تولید سالانه محصولات کشاورزی در استان ۱۰ میلیون تن است و ۱۰ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با وجود کاستی‌ها و تحریم‌هایی که وجود دارد اما از ورود برخی مواد غذایی و از مخاطرات مربوط به بیماری‌های بیوتروریستی جلوگیری می‌شود عنوان کرد: امنیت غذایی برای محصولات در استان فراهم شده و از سوی دیگر کنترل بیماری‌ها در استان انجام شده و وضعیت آرامی در آن حاکم است.

داهیم با اشاره به برخی مشکلات در بخش دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی در منطقه مرزی قرار دارد، نیاز به هدایت و حمایت ویژه است و در این راستا، اعتبارات ملی باید افزایش یابد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: کل مبادی ورودی مرزی در این استان به منظور حفظ امنیت غذایی جامعه مورد رصد و پایش دقیق قرار دارد و وضعیت آرامی در استان حکمفرماست.

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی کشور به مدت ۲ و با حضور روسای این سازمان در سالن همایش‌های هتل آنا ارومیه برگزار می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین و مرغ و ماکیان است و تمام نیاز آذربایجان‌غربی به شیر و مواد گوشتی در داخل این استان تامین می‌شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: