« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
آیت الله ملک حسینی در آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه:
آئین بازگشایی حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد و تجلیل از مقام علمی و اخلاقی حضرت آیت الله آ میر احمد تقوی (ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و جمعی از مسئولان استانی در یاسوج برگزار شد.
 پایگاه خبری آوای رودکوف:نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تبیین برخی ویژگی‌های شخصیتی و علمی مرحوم آیت الله آقا میر احمد تقوی مؤسس حوزه علمیه کهگیلویه، گفت: طلبه‌ها از جمله نوجوانان و ورودی‌های جدید در حوزه‌های علمیه، زندگی ساده طلبگی این عالم وارسته و شخصیت علمی را همواره سرمشق خود در ابعاد مختلف زندگی قرار دهند.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: این عالم ربانی معنای واقعی و حقیقی طلبه بودن را از عمق جان فهمید و درک کرده بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آیت الله تقوی میراث پاک و ارزشمندی را در حوزه‌های علمیه و سالها زندگی نورانی و اخلاقی خود به جا گذاشت، یادآور شد: وجود چنین مردان الهی و شخصیت‌هایی سبب ایجاد انگیزه بیشتر در بین طلبه‌ها و عالمان دینی در این نهاد مقدس و علمی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه نیز گفت: افرادی که این راه را انتخاب کردند بدانند که بهترین و مناسب ترین مسیر را برگزیدند.

آیت الله ملک حسینی زندگی و مجاهدت علمی و اخلاقی در حوزه های علمیه را متفاوت و در عین حال ارزشمند، پرمعنا و شیرین برای طلبه ها بویژه ورودی‌های جدید دانست و تصریح کرد: نقش حوزویان ، عالمان و مبلغان دینی همواره در سیر تحولات و هدایتگری بشریت در تاریخ، نقشی تعیین کننده و با اهمیت بوده است.


امام جمعه دهدشت نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه و گرامیداشت مقام علمی ، اخلاقی و دینی آیت الله آ میر احمد تقوی موسس حوزه علمیه کهگیلویه گفت: قدرشناسی از مقام شخصیتی که تمام عمر پربرکت و نورانی خود را صرف تحقیق و مجاهدت علمی و تهذیب نفس سیر و سلوک اخلاقی و معنوی کرد، کاری ارزشمند و قابل تحسین است.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی اظهار داشت: آیت الله آ میر احمد تقوی همواره دغدغه و غم مردم را داشت و هیچگاه در پی منافع و مطامع شخصی و دنیوی نرفت.

امام جمعه دهدشت یادآور شد: این عالم ربانی همواره به آنچه که کسب می کرد عامل بود و در حقیقت عالم اهل عمل بود.

حجت الاسلام حسینی گفت: روح معنویت، آراستگی علمی، مجاهدت دینی و برجستگی‌های اخلاقی و معرفتی آیت الله آمیر احمد تقوی بهترین سرمشق و الگوی عملی برای ادامه دهندگان راه این عالم ربانی در حوزه‌های علمیه استان خواهد بود.

آیت الله آ میر احمد تقوی موسس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه، صبح روز پنجشنبه ۲۴ مرداد به علت کهولت سن در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به دیار حق شتافت و روز جمعه پس از تشییع باشکوه در حوزه علمیه بنا به وصیت ایشان به خاک سپرده شد.

آ میر احمد تقوی با توجه به موقعیت و شخصیت برجسته خود و با نفوذ کلامش و احترام ویژه ای که میان مردم منطقه داشت در مقطع مهم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در منطقه حساس و عشایری کهگیلویه، فرایند این تحول مهم را با درایت تمام، مدیریت و رهبری کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمامی وجود، اعتبار معنوی خویش را در خدمت تحکیم و استقرار نظام نوپای اسلامی قرار داد.

آمیر احمد تقوی، یکی از تأثیر گذارترین شخصیت‌ها در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است که پس از طی مدارج علمی‌ در نجف اشرف و با حدود ۵۰ سال مجاهدت علمی و دینی در ترویج احکام اسلام، تعظیم شعائر دین، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین و حل و فصل اختلافات و منازعات مردم، کمک به بیماران و نیازمندان، تأسیس حوزۀ علمیه، احداث مساجد و حسینیه‌ها، تجدید بنای شکوهمند امامزاده سید محمید (محمود) ع منشاء خدمات فراوان و مرجع و پناه اصلی امور مردم شد.

ویژگی‌های شخصیتی، ساده زیستی، مواضع شجاعانه ایشان در دفاع از حقوق جامعه، به ویژه محرومان و مستضعفان، در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، و گفتارها و رفتارهای معنوی و سیاسی حکمت آمیز و آموزنده ایشان در مواضع و مجالس و موارد متعدد با مسئولان مملکتی و افراد و اقشار مختلف جامعه از ابعاد شخصیتی ایشان را بیش از پیش نمایان می سازد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین