« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
گیاهان دارویی
انبه از خانواده میوه‌های آلویی می‌باشد، گیاهی خوراکی که قسمت گوشتی خارجی آن قشایی است که دانه را در بر گرفته است. انواع زیتون‌، خرما و نارگیل از اعضای همین خانواده محسوب می‌شوند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعودطایفه سلطانخانی:انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (60-41) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.


ویتامین A در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندان ها ، پوست ، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت های نرم بدن نقش مهمی دارد. نصف میوه انبه متوسط معادل یک واحد میوه است و۷۰ کالری انرژی دارد. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه است.

اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

یک فنجان انبه خرد شده 25 درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

انبه نه تنها میوه خوشمزه ای است، بلکه غنی از ویتامین ، املاح و آنتی اکسیدان هاست. دارای فیبر زیادی است، ولی کالری و سدیم آن کم است. فاقد کلسترول و چربی اشباع است. انبه یکی از منابع غنی ویتامین A است. همچنین دارای مقادیر کافی ویتامین C ، ویتامین B، پتاسیم ، کلسیم و آهن است. ویتامین A در تقویت بینایی چشم و حفظ سلامتی دندان ها ، پوست ، استخوان، غشاهای مخاطی و بافت های نرم بدن نقش مهمی دارد. نصف میوه انبه متوسط معادل یک واحد میوه است و۷۰ کالری انرژی دارد. طعم انبه رسیده و تازه شبیه مخلوطی از طعم هلو و آناناس است و بسیار آبدار و خوشمزه می باشد.

میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف است.

تقویت کننده جسم ، روح و دستگاه گوارش است.

کلیه و مثانه را تقویت می کند.

محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

گرفتن آب میوه انبه و مخلوط کردن آن با آب و شیرین‌کننده به خنک کردن بدن و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن کمک می‌کند.

فیبر نامحلول موجود در انبه به حذف ضایعات روده بزرگ کمک می کند و در درمان یبوست، موثر است.

مخلوط شیر و انبه به افزایش وزن بدن کمک می کند.

به هنگام بالا رفتن دمای بدن، تب را کاهش می دهد و ناراحتی های تنفسی را برطرف می کند.

مزمزه نمودن دم کرره برگ انبه برای تقویت دندان و لثه توصیه شده است.

انبه، چه رسیده و چه نارس منبع خوبی از( ویتامین ث) است. در هر یکصد گرم انبه مقدار ۱۶ میلی گرم ویتامین ث موجود است.( ویتامینهای آ و ث) هر دو آنتی اکسیدان بوده و به جلوگیری از آسیبهای رادیکالهای آزاد و در نتیجه کاهش ریسک برخی سرطانها کمک می کنند. انبه رسیده تامین کننده خوبی از کالری است. یک انبه رسیده به ازای هر یکصدگرم وزن مقدار ۴۷کیلو کالری تأًمین می کند که بیشتر از قند فروکتوز به دست می آید. انبه نارس در مقایسه با رسیده آن کالری کمتری دارد. انبه رسیده همچنین منبع خوبی از پتاسیم بوده و مقدار نا چیزسدیم آن، باعث می شود برای بیماران دارای فشار خون بالا مناسب باشد. افرادی که محدودیت رژیم پتاسیم دار مثل رژیم غذایی برای نارسائی کلیه دارند باید از مصرف انبه پرهیز کنند.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین