« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
جهان
یکی از رهبران گروه اخوان‌المسلمین مصر مرگ پسر «محمد مُرسی» رئیس‌جمهور سابق این کشور را مشکوک دانست.
خبرگزاری فارس: در حالیکه دادستانی کل مصر اجرای تحقیقات درباره مرگ «عبدالله مُرسی» پسر ۲۶ ساله رئیس‌جمهور سابق این کشور را آغاز کرده است، برخی فعالان و سازمان‌های حقوقی اجرای تحقیقات جدی‌تر درباره مرگ او را خواستار شدند.

«عبدالمنعم عبدالمقصود» وکیل حقوقی خانواده مرسی امروز پنجشنبه گفت که دادستانی کل مصر همچنان در حال اجرای تحقیقات درباره مرگ عبدالله مرسی است.



طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالمقصود گفت که دادستانی از ساعات اولیه صبح امروز اجرای تحقیقات را آغاز کرده و خانواده او در انتظار صدور مجوز دفن است.

گفته می‌شود عبدالله بامداد امروز پنجشنبه در حین رانندگی در خودروی خود دچار سکته قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

از سوی دیگر برخی فعالان و سازمان‌های حقوقی خواستار اجرای تحقیقات جدی درباره مرگ او شدند.

«هیثم ابوخلیل» فعال حقوقی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که «خانواده مرسی در دایره هدف(نظام حاکم مصر) قرار دارند و احتمال هر چیزی وجود دارد چچرا که نظام حاکم خانواده‌های چهره‌های ملی را هدف قرار می‌دهد.»

وی افزود که کالبدشکافی جسد عبدالله مرسی به منظور اطمینان دادن به ملت مصر ضروری است چرا که مرگ پدر وی نیز مشکوک بود و این امر نیاز به اجرای تحقیقات دارد.

اواخر خرداد ماه گذشته مسئولان مصر اعلام کردند که محمد مُرسی در جلسه محاکمه مربوط به پرونده «جاسوسی برای قطر» دچار سکته قلبی شد و جان باخت.

«خلف بیومی» مدیر مرکز حقوق بشر الشهاب نیز می‌گوید: «پس از مرگ مشکوک مرسی، عبدالله پسر او در شرایط سختی بسر می‌برد، احتمال جنایی بودن مرگ عبدالله بعید نیست.»

«مصطفی عزب» پژوهشگر سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس نیز از مسئولان مصر خواست تا درباره مرگ فرزند مرسی تحقیق کند.

وی افزود: «مصر در سایه رژیم سرکوبگر، حقوق بشر را نقض می‌کند و فرزند مرسی نیز دائما از مقابله با این رژیم سخن می‌گفت و لذا ما خواستار اجرای تحقیقات درباره علل مرگ او هستیم.»

در همین ارتباط «محمد سودان» از رهبران گروه اخوان‌المسلمین نیز گفت: «ما ایمان داریم که مرگ سرنوشت هر انسانی است اما عبدالله جوان بود و سکته قلبی او در این سن امری مشکوک است.»

«جمال حشمت» یکی دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین نیز تأکید کرد که «عبدالله کوچک‌ترین فرزند مرسی بود و مرگ او جای تعجب دارد، کودتای نظامی (در مصر) حال و آینده جوانان مصر را نابود می‌کند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: