« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
آوای رودکوف گزارش می دهد:
امام جمعه قره آغاج قرآن را قانون بشر دانست و یادآور شد: قرآن قانون الهی است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، قیام سیدالشهداء(ع) و یارانش احساس ضعف و وحشت مسلمانان را نسبت به بنی امیه تا حد زیادی از بین برد، بطوری که پس از شهادت آن حضرت شاهد چندین قیام در حجاز و عراق بر علیه امویان هستیم. قیام هایی که هر یک نشانگر رشد غیرت دینی جامعه اسلامی و پیام آور عزت مسلمانان است.

ناگفته پیداست مهم‌ترین کارکرد قیام امام حسین(ع) حفظ و بقای اسلام بود. هدف نهضت سیدالشهداء(ع) در درجه نخست حفظ اسلام و استمرار شهادت به توحید و نبوت بر ماذنه های جامعه بود، چرا که اگر این مؤلفه‌های مهم از صفحه جامعه محو می‌شد دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

نهضت امام حسین(ع) برای احیای دین خدا، تحقق یافت

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) در راه خدا و برای احیای دین خدا، تحقق یافت، به همین دلیل امروز که بیش از سیزده قرن از این حماسه بزرگ می‌گذرد، هرگز گرد غربت و فراموشی بر آن ننشسته و همچنان الهام بخش جوامع بشري است .

وی، افزود: رسالت بزرگ همه انبیاء و اولیای خدا، مبارزه با ستم و فساد و آرمان مشترک همه آنها، برپايي دين خدا و آزادی و سعادت انسانهاست، بدون شک، آنچه به یک حرکت قداست و جاودانگی می بخشد، انگیزه های پاک و الهی است.

وی با استناد به آیه ۳۰ سوره فصلت خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: به یقین کسانى که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است! سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل مى‌شوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتى که به شما وعده داده شده است!

امام جمعه سراب یادآور شد: امام حسین(ع)، حقیقتی زیبا را به تصویر کشید و آن اینکه زمانی که ظلم و ستم و زشتی بر اجتماع انسانی غلبه کند و چراغ نیکی و فضیلت به خاموشي گرايد، باید به خاطر احیای ارزش‌های دینی، بپا خاست، حتی اگر در این راه، جان انسان فدا شود .

حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به فرموده امام حسین(ع) ادامه داد: سیدالشهداء(ع) می فرمایند: آیا نمی بینید به حق عمل نمی‌شود و کسی از باطل روی گردان نیست؟ در این شرايط، مومن باید لقای پروردگارش را بر چنین زندگی ای ترجیح دهد.

وی افزود: هدف نهضت امام حسین(ع)، آن بود که دین اسلام، عزت خویش را باز یابد و حدود الهی بار دیگر محترم شمرده شود.

حجت‌الاسلام اکرمی از آبیاری درخت اسلام با خون امام حسین(ع) گفت و تاکید کرد: امام حسین(ع) درخت اسلام را با خون خود آبیاری کرد تا دین اسلام زنده شود.

قیام امام حسین برگرفته از تسلیم نشدن در برابر ظالم است

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی مقدم، امام جمعه قره آغاج در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برگرفته از تسلیم نشدن در برابر ظالم است و با ظلم ستیزی و اصلاح گری، حسین(ع) خودش را در خدمت دین قرار داد و ما نیز با تمسک به خط سرخ حسینی به سعادت خواهیم رسید.

وی از قیام امام حسین(ع) برای دفاع از دین گفت و افزود: امام حسین(ع) برای دفاع از دین، شریعت و انسانیت قیام کرد و کسانی که این خط سرخ حسینی را پیروی می کنند باید به دستورات دین و پیامبر عمل نمایند.

وی با استناد به آیه ۱۱۱ سوره توبه خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: خداوند از مؤمنان، جان‌ها و اموالشان را خریدارى کرده که در برابرش بهشت براى آنان باشد، به این گونه که در راه خدا پیکار مى کنند، مى‌کشند و کشته مى‌شوند، این وعده حقى است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده و چه کسى از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدى که با خدا کرده اید و این است آن پیروزى بزرگ!

امام جمعه قره آغاج قرآن را قانون بشر دانست و یادآور شد: قرآن قانون الهی است.

حجت‌الاسلام جلیلی مقدم ادامه داد: واقعیت‌های اجتماعی و تاریخی این همین مسئله را نشان می‌دهد که اسلام را عاشورا زنده نگه داشته است و اگر نهضت سیدالشهدا(ع) نبود اسلام از بین می‌رفت.

 گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: