« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
جهان
نتایج اولیه نظرسنجی از شعب اخذ رأی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد، حزب لیکود به رهبری "بنیامین نتانیاهو" از رقیب خود "بنی گاتس" رهبر ائتلاف "ابی و سفید" عقب افتاده است.
به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به نقل از رسانه های صهیونیستی نوشت:  حزب آبی و سفید موفق شده است، ۳۴ کرسی را بدست آورد، درحالی که حزب لیکود بیشتر از ۳۳ کرسی تاکنون نتوانسته است، کسب کند.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که  که حزب آبی و سفید ۵۵ کرسی را احتمالا بدست خواهد آورد و حزب لیکود ۵۷کرسی را از آن کسب می کند.

شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: نتایج اولیه غیررسمی بیست و یکمین دوره انتخابات کنست که معمولا بسیار به نتیجه نهایی نزدیک است، مشخص شده است.

براساس گزارش این شبکه تلویزیونی، حزب لیکود و ائتلاف آبی و سفید هر کدام ۳۲ کرسی بدست آورده اند و حزب "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ مستعفی کابینه نتانیاهو، ۱۲ کرسی، حزب "شاس" ۱۰ کرسی، حزب "یهدوت یتوراه" ۹ کرسی، فهرست احزاب دست راستی ۸ کرسی، احزاب دمکرات ۷ کرسی، ائتلاف کار ۵ کرسی و حزب "گیشر" به رهبری "اورلی لیوی ابو کسیس"  ۵ کرسی را به دست آورده اند.

"لیبرمن" سه شنبه شب گفت: حزب من، نخست وزیر آینده اسرائیل  را تعیین خواهد کرد و هرگونه تشکیل کابینه آینده بدون مشارکت اسرائیل خانه ماست" امکان پذیر نخواهد بود.

سخنان وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی همزمان با آن صورت می گیرد که در پارلمان رژیم صهیونیستی حزب کسب کننده اکثریت آرا باید با تشکیل ائتلاف با احزاب همسو تعداد کرسی ها را به حداقل ۶۱ کرسی افزایش دهد. معمولا در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی حزب پیروز انتخابات نمی تواند حد نصاب ۶۱ کرسی را برای آغاز کار پارلمان کسب کند و مجبور به تشکیل ائتلاف با احزاب دیگر است.

سال گذشته لیبرمن وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی با توجه به اتفاقات رخ داده در غزه و اعلام آتش بس از سمت خود استعفا کرد. وی مخالف سازش با مردم فلسطین در غزه است و خواهان جنگ و کشتار فلسطینی ها در این منطقه است. علاوه بر این وی بر سر موضوع سربازی اجباری دانشجویان علوم یهود با احزاب راست افراطی دچار اختلاف شده و مخالف معافیت آنان از خدمت سربازی بود.

براساس گزارش پلیس رژیم صهیونیستی 20 نفر به خاطر تخلفات انتخاباتی روز سه شنبه بازداشت یا دستگیر شده اند و 69 پرونده در این خصوص گشوده است.

از سوی دیگر، ساعاتی پیش نیز "حنان ملتسر" رئیس ستاد انتخابات رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم خواست که در روز انتخابات از هرگونه مصاحبه ای خودداری کند.

از سوی دیگر "حزب کارگر" پس از ابطال برگه های رأی از یکی از مراکز رأی گیری از شهر تل آویو، شکایت خود را به ستاد انتخابات رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات ۲۰ فروردین ماه ۳۶ کرسی را به دست آورد؛  درحالی که حزب آبی و سفید با یک کرسی کمتر، در جایگاه دوم قرار گرفت.

به دنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، انتخابات کنست روز سه شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شد.

هشتم خردادماه گذشته آخرین مهلت چهل و دو روزه «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای تشکیل کابینه پایان یافت و وی در این روند، شکست خورد. نتانیاهو برای تشکیل کابینه می بایست 61 کرسی را از مجموع 120 کرسی بدست آورد که نتوانست در این کار موفق شود.

در طول تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی،  این نخستین بار است که حزب لیکود به عنوان حزب پیروز، نتوانست تشکیل کابینه دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: