« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
آوای رودکوف بررسی کرد:
در روز عاشورا هر سنگی را که برمی داشتی، از زیر سنگ خون می جوشیده. شاید این حادثه ، حادثه ای ملکی نیست که همه بتوانند با چشم سر ببینند. آن هایی هم که اهل ملکوتند، این حادثه را مشاهده می کردند که چطور آسمان در مصیبت سید الشهدا(ع) می گرید.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، روز عاشورا آنگاه كه عدّه‏اى از یاران امام به شهادت رسیدند، اباعبداللّه به جاى این كه با مشاهده پیكر خونین آن فداكاران با اخلاص، نگران و محزون شود و دست تضرّع به سوى دشمنان دراز كند با استوارى و استقامت كامل فرمود: به پروردگار قسم به هیچ كدام از خواسته‏هاى این‏ها تن در نمى‏دهم تا خداى خویش را ملاقات كنم در حالى كه به خون خود آغشته‏ام، بدین گونه امام طریق خود را اعلام نمود تا تمامى حق جویان به شیوه او تأسى كنند و جز در برابر خدا سرفرود نیاورند و بندگى نكنند از این جهت در سخنى دیگر خطاب به افراد زبون و ذلت پیشه فرمود: "هیهات منّا الذّلّه" هیهات كه ما زیر بار ذلت برویم و پس از آن تصریح فرمود: در قیام او شكستى وجود ندارد.


در روز عاشورا هر سنگی را که برمی داشتی، از زیر سنگ خون می جوشیده. شاید این حادثه ، حادثه ای ملکی نیست که همه بتوانند با چشم سر ببینند. آن هایی هم که اهل ملکوتند، این حادثه را مشاهده می کردند که چطور آسمان در مصیبت سید الشهدا(ع) می گرید.

ما باید خاطره های حیات بخش کربلا را که روح عزت و شرافت را در زندگی آدمیان می دمد و عالی ترین درس کرامت و آزادگی و فضیلت را به جهان انسانیت می دهد به صورت شکوهمند برگزار کنیم و اجازه ندهیم مراسم سوگواری کربلا به حالت ذلت آور، درآید و بکوشیم تا بر شکوه عزاداری های عاشورا افزوده شود.

امید که از عاشورای حسینی، درس استقامت و مقاومت فرابگیریم

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: امید که از عاشورای حسینی، درس استقامت، مقاومت، پایداری، ایثار، نیایش و بندگی را فرابگیریم و از خداوند بخواهیم که مارا در امتحان هایی که درپیش داریم و مبتلا خواهیم شد، بسان اباعبدالله روسفید نماید.

وی، از کسب عالی ترین امتیاز سیدالشهداء(ع) گفت و افزود: روز عاشورا، روزی است که سیدالشهداء(ع) در امتحانی بی نظیر و بزرگ توانست عالی ترین امتیاز را کسب کند و درسی را به بشریت بدهد، درواقع روز عاشورا روز فارغ التحصیلی دانش آموختگان مکتب اهل بیت و در رأس بزرگ استاد آن دانشگاه، سیدالشهداء است.

وی، روز عاشورا را روزی باعظمت و فراموش نشدنی دانست و بیان کرد: روز عاشورا روزی باعظمت و فراموش نشدنی و حماسه ای در بلندای ابدیت بشریت است.

حجت‎الاسلام شربیانی‌، ادامه داد: در روز عاشورا اباعبدلله الحسین(ع) با پیاده نمودن دهها واحد درسی در یک نصه روز دانشگاهی را در کربلا به راه انداختند و از آن دانشگاه، فارغ التحصیلان معدودی اما قهرمان به همتا و بی نظیر، درس های مهمی را به بشریت آموزش دادند.

امام جمعه عجب‌شیر، ضمن بازگو نمودن ضرورت فراگرفتن آموزه های لازم از دانشگاه عاشورا یادآور شد: باید سعی و تلاش کنیم از دانشگاه عاشورا و از بزرگ آموزگار بشریت امام حسین(ع) برای سعادت دنیوی و اُخروی خودمان آموزه ها لازم را فرا بگیریم.

وی، افزود: همه فرشتگان از حلم و بردباری و صبر و استقامت سیدلشهداء انگشت تعجب به دندان گرفتند.

حجت‌الاسلام شربیانی، تأکید کرد: در طول تاریخ بشری دیده نشده است که درچنین مصیبتی گرفتار شود، اما هیچ ناراحتی نداشته باشد، بلکه شاکر درگاه خداوند هم باشد.

عظمت عاشورا برای احیاء قرآن و بشریت است

حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهارکرد: عظمت عاشورا و موقعیت امام حسین(ع) برای احیاء قرآن و بشریت، آزادی، انسانیت و حفظ شعائر اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی، افزود: اسلام ناب محمدی که برای نجات بشریت است با قیام خونین تهضت امام حسین(ع) زنده است و تا قیامت باقی خواهد ماند.

وی، بااستناد به آیه 110 سوره آل عمران(كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ ۚ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ) بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: شما بهترین امتی هستید که برای اصلاح جوامع انسانی پدیدار شده اید، به کار شایسته و پسندیده فرمان می دهید و از کار ناپسند و زشت بازمی دارید، و از روی تحقیق، معرفت، صدق و اخلاص به خدا ایمان می آورید. و اگر اهل کتاب ایمان می آوردند قطعاً برای آنان بهتر بود؛ برخی از آنان مؤمن به قرآن و پیامبرند و بیشترشان فاسقند.

حجت‌الاسلام غفاری، ضمن بازگو نمودن ابعاد نهضت امام حسین(ع) ادامه داد: تمامی ابعاد نهضت امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از مظلومیت و حق و حقوق انسان ها و لبیک به نام خداوند است.

امام جمعه بخشایش، یادآور شد: ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی عاشورا ریشه در قرآن و سنت رسول اللّه(ص) دارد.

وی، از گشوده شدن راه شهادت با عاشورا گفت و افزود: سیدالشهداء(ع) راه شهادت را با عاشورا و اهل بیت و اصحابش گشوده است و به آیات جهاد به صورت انقلابی عمل فرموده اند.

حجت‌الاسلام غفاری، بااشاره به پیامدهای نهضت عاشورا برای بشریت تاکید کرد: نهضت عاشورا برای بشریت و انسانیت خدمات فراوانی درپی دارد و تمامی ضالمان با مقابله مظلومان سرکوب می شوند.

- گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: