« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
جهان
ستاد فرماندهی آمریکا در تصمیمی ناگهانی بعد از ۱۳ سال، فرماندهی نیروی هوایی خود را از پایگاه العدید قطر خارج و به ایالت کارولینا نقل مکان کرد.
به گزارش ایرنا، تارنمای استار و استریپ که اخبار حوزه نظامی و دفاعی آمریکا را منتشر می کند، آمریکا به مدت ۱۳ سال فرماندهی کل نیروی هوایی خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را از طریق ساختمانی در پایگاه نظامی العدید در قطر هدایت می کرد اما به یکباره ارتش در تصمیمی روز شنبه ساختمان خود در قطر را تخلیه و مرکز فرماندهی را به ایالت کارولینا منتقل کرد.

ارتش آمریکا در حالی ستاد فرماندهی نیروی هوایی خود را از قطر خارج کرد که هم اکنون بیش از ۳۰۰ جنگنده این ستاد در مناطقی مانند سوریه، افغانستان، خلیج فارس حضور دارند.

بعد از تخلیه ساختمان پایگاه العدید قطر، ستاد فرماندهی نیروی هوایی آمریکا هم اکنون ناوگان هوایی خود در خاورمیانه و شمال آفریقا را از هفت هزار مایل دورتر در کارولینا هدایت می کند.  

فردریک کلمن، فرمانده ۶۰۹ مرکز عملیات هوایی و فضایی ارتش آمریکا در این باره گفت: ایران چندین بار از طریق منابع مختلف قصد حمله به نیروهای آمریکایی را داشته است.

وی در مورد تغییر رویکرد نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس افزود: صادقانه بگویم، وقتی جنگ علیه داعش به پایان رسیده و روند صلح در افغانستان در حال تکمیل شدن است، باید گفت که این منطقه در حال آرامش و به طور بالقوه پایدارتر از دهه گذشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین