« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
پایگاه خبری آوای رودکوف:نخست وزیر عراق با اشاره به مأموریت بغداد برای برقراری آرامش در منطقه، گفت: هیچ کس به جز رژیم صهیونیستی خواستار جنگ در منطقه نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق تأکید کرد که باید سایه جنگ را از منطقه دور کرد.

عبدالمهدی در مصاحبه با شبکه خبری «الجزیره» قطر تصریح کرد که همه از پذیرش مذاکرات برای حل بحران سخن می‌گویند و نشانه‌های بسیاری نشان می‌دهد که هیچ کس به جز رژیم صهیونیستی خواستار جنگ در منطقه نیست.

عبدالمهدی هدف از سفر خود به عربستان را برقراری آرامش در منطقه دانست و اعلام کرد که «این مسئله بدین معناست که آمادگی برای اعطای امتیاز وجود دارد».

وی با بیان اینکه عربستان «به دنبال صلح است»، خاطر نشان کرد که حل بحران یمن می‌تواند کلیدی برای حل بحران خلیج فارس باشد.

نخست وزیر عراق ادامه داد: «حرکت به سمت جنگ شاید در یک لحظه و با یک تصمیم فردی صورت گیرد، ولی خارج شدن از آن دشوار و سخت خواهد بود».

عبدالمهدی می‌گوید که کشورهای مهتم به بحران خلیج فارس، از مذاکرات سخن می‌گویند و «عربستان و ایران، آماده مذاکره هستند».

وی با اشاره به اینکه «کشورهای بسیاری در منطقه می‌توانند مکانی برای راه حل و مذاکرات باشد»، خاطر نشان کرد که بغداد نیز می‌تواند یکی از این مکان‌های برگزاری مذاکرات باشد.

این مسئول عراقی ضمن استقبال از ایجاد ائتلاف برای تأمین امنیت خلیج فارس، اما موافقت بغداد را مشروط به حضور همه کشورهای حاشیه خلیج فارس در این ائتلاف عنوان کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: