« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
به قلم وحید حاج سعیدی
از آنجا مرغ در سبد خانوار اقشار مختلف جایگاه خاصی دارد و برخی بدون مرغ، غذا از گلویشان پائین نمی رود و به قولی «بی مرغ نفس کشیدنم دشوار است» ؛ بر حسب وظیفه به منظور جلوگیری از طولانی تر شدن صفوف به هم فشرده مرغ چند پیشنهاد ماریناد شده ارائه می شود علی برکه الله..
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:راستش را بخواهید ما هر قدر تحمل کردیم و دست نگه داشتیم تا با واردات دو سه تا کشتی مرغ چینی غائله مرغ و افزایش قیمت آن در کشور بخوابد ، نشد که نشد و قیمت این دم بریده پائین نیامد که نیامد و به قول شاعر «اشتری در مرغزاری رفت، رفت!» البته قیمت مرغ نسبت به قیمت جهانی چندان هم گران نیست و اینکه چرا به خارج قاچاق نمی شود خدا می داند!

اظهار نظر برخی مسئولین نیز در این ماجرا از نظرات کارشناسی ما هم سوفسطایی تر است و بنا به ملاحظات کاربردی از ذکر آنها خودداری می کنیم ولی ضمن خدا قوت ، آرزوی توفیق و سربلندی برای این عزیزان و صبر جزیل برای بازماندگان داریم.

علی ای حال از آنجا مرغ در سبد خانوار اقشار مختلف جایگاه خاصی دارد و برخی بدون مرغ، غذا از گلویشان پائین نمی رود و به قولی «بی مرغ نفس کشیدنم دشوار است» ؛ بر حسب وظیفه به منظور جلوگیری از طولانی تر شدن صفوف به هم فشرده مرغ چند پیشنهاد ماریناد شده ارائه می شود علی برکه الله:

الف) آزاد سازی شکار: در گذشته که سازمان محیط زیست در امورات زندگی مردم دخالت نمی کرد ، اجداد و نیاکان ما با شکار ماکیان روزگار می گذراندند. پیشنهاد می شود الان هم مثل دوره مفرغ شکار آزاد شود تا مردم با شکار پرندگان بی تدبیری دولت را جبران کنند.

ب) جنون مرغی: اگر خاطر مبارکتان باشد چند سال قبل با گسترش شایعه وجود نیترات در آب تهران ، آب معدنی طلا شد ، یا شایعه آلوده بودن سیگار های وارداتی به پلونیوم میزان خرید آنها را کاهش داد ؛ الان هم می توان با اعلام وجود «جنون مرغی» ، میزان تقاضای مرغ را در جامعه کاهش داد و قیمت را کنترل کرد.

ج) توزیع گسترده مرغ سیاه بی نفس: در برخی از بازار های میوه و تره بار ، از بادمجان با عنوان مرغ سیاه بی نفس یاد می شود. اگر در برنامه های آشپزی بیشتر از بادمجان استفاده شود و از آن با نام «مرغ سیاه بی نفس» یاد شود ؛ یا در فیلم ها و سریال های ایرانی، سفره ها با بادمجان تزئین شوند ، ذائقه عمومی خلق الله به این خوراکی ارزشمند افزایش پیدا می کنند و خود به خود قیمت «مرغ سفید با نفس» کاهش پیدا می کند.البته این طرح به شرطی تداوم پیدا خواهد کرد که مافیای بادمجان از خواب بیدار نشود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: