« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
در گفت و گو با آوای رودکوف بررسی شد:
پیاده روی عظیم اربعین، قدرت شیعه را به رخ دشمنان اسلام و وهابیت تکفیری خواهد کشاند و اثر این قدرت نرم، اگر از قدرت نظامی بیشتر نباشد، کمتر نیست، بنابراین هر چه این همایش جهانی، باشکوه تَر و منسجم تَر برگزار شود، بر قدرت و شوکت شیعه در دنیا افزوده می ش
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مراسم اربعین به عنوان نماد همبستگی و هم‌گرایی امت اسلامی و بخصوص شیعیان قلمداد می‌شود و به نوعی می‌توان این روز را یک تجمع بزرگ میلیونی دانست.

پیاده‌روی در مراسم اربعین یک توفیق عظیم و وصف ناپذیر است که برای بهره‌وری بیشتر از این سفر معنوی لازم است تا زائران آدابی را رعایت کنند.

توفیق رفتن به زیارت سید و سالار شهیدان در مراسم اربعین آن هم با پای پیاده، شامل عاشقان شوریده حالی می‌شود که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را در می‌نوردند تا درنهایت کام تشنه خویش را با وصال به معشوق سیراب کنند.

پیاده روی عظیم اربعین، قدرت شیعه را به رخ دشمنان اسلام و وهابیت تکفیری خواهد کشاند و اثر این قدرت نرم، اگر از قدرت نظامی بیشتر نباشد، کمتر نیست، بنابراین هر چه این همایش جهانی، باشکوه تَر و منسجم تَر برگزار شود، بر قدرت و شوکت شیعه در دنیا افزوده می شود.

این حرکت نمادین که قرار است با حضور میلیون‌ها شیعه و عاشق اباعبدالله(ع) برگزار شود، می‌تواند پیام‌های مهمی را در بر داشته باشد. درس‌های زیادی از کربلا را به انسان‌هایی که از دل و جان آماده‌اند، بیاموزد. این مسیر پیش از هرچیز یادآور ستمی است که در مسیر شام بر عمه سادات؛ حضرت زینب(س) گذشت. یادآور چگونگی شجاعانه ایستادن در برابر دشمنان اسلام خواهد بود.


باید هرسال اجتماع اربعین پرشورتَر انجام گیرد

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: باید هرسال اجتماع اربعینپرشورتَر، باشورتَر و با شعورتَر انجام گیرد تا هم نشانه لبیک یا حسین باشد و هم نشانه حرارتی باشد که خداوند در قلوب مومنان قرار داده است.

وی، افزود: پیاده روی اربعین یکی از مهم ترین اجتماعات شیعه و منحصر به فردترین در میان ادیان است.

وی، اربعین را ترویج فرهنگ حسینی دانست و خاطرنشان کرد: اربعین، مبدأ حرکت جوشنده و تمام‌ ناشدنی تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی نیز به شمار می آید.

امام جمعه سراب، یادآور شد: اگر اسلام با عاشورا زنده و بیمه شده است، اربعین، عاشورا را بیمه و زنده نموده است.

حجت‌الاسلام اکرمی، ادامه داد: اجتماع اربعین نشانه قدرت، وحدت مسامانان و نمادی از مدیریت همراهان و گروه سواران است.

وی، با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع)افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.
جت‌الاسلام اکرمی، ضمن بازگو نمودن پیام اربعین تاکید کرد: باید توجه داشت پیام اربعین، پیام پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر و آغاز شکل جدیدی از نبرد فرهنگی با طاغوت‌های زمانه است چراکه حادثه عاشورا و بر زمین ریختن خون‌های پاک امام حسین(ع) و یاران قهرمانش، بهترین انرژی و سرمایه برای چنین مبارزه تمام‌ناشدنی و مستمر تا قیام قیامت است.


اربعین حسینی عصاره ای از آداب دینی و مذهبی شیعیان است

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه شهر سردرود در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: اربعین حسینی عصاره ای از شعائر و آداب دینی و مذهبی شیعیان است که در عرصه اجتماعی آثاری همچون تحقق عینی سبک زندگی دینی، تقویت هویت شیعی و تولید ادبیات دینی را به همراه دارد.

وی، افزود: پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.

وی، پیـاده روی اربعیـن را تاثیرگذار در نفـوذ دادن تقـوا در دلهـا دانست و خاطرنشان کرد: پیـاده روی اربعیـن اثـر بی نظیـری در نفـوذ دادن تقـوا در دلهـا دارد. شـعائرالله خصوصیتـش این اسـت کـه تقـوا را در جان آدمـی قرار می دهـد. باور و محبـت انسـان بـه اهـل بیـت(ع) نیـز تقویـت می شـود، در واقع شـما آنجـا بـه ایـن بـاور می رسـید کـه کسـی در کربلا بـا محبت نگـران و منتظـر شماسـت.

حجت‌الاسلام جلیلی، ادامه داد: اربعین که تا به امروز رمز ماندگاری و جاودانگی آرمان ها و تفکّر عاشورایی بود، علاوه بر آن امروز به عنوان سمبل مقاومت در برابر جبهه باطل و یزیدیان زمان شکل گرفته و آوردگاه بازماندگان عرصه خون و شهادت شده است.

امام جمعه شهر سردرود، یادآور شد: حضور پرشورخیل عاشقان حسینی در اربعین مراسم نمایش وحدت بی نظیرمسلمانان است.

وی، با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: زیارت امام حسین(ع) را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند و زندگى ات را همراه با سعادت مى کند و جز سعادتمند نمى میرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى کند.

حجت‌الاسلام جلیلی، از اثرگذارتَر شدن اربعین در سال های آینده گفت و تاکید کرد: این چراغ اربعین که روشن شده است در سال های آینده پیام هایش روشن تَر و اثر گذارتَر خواهد بود و شیعه باید بتواند از این موقعیت تاریخی برای رساندن معارف حقه اهل بیت(ع) بیش از پیش و بهتر استفاده کند.

- گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: