« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
با هدف آموزش و توانمند سازی زنان روستایی، انجام شد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، گفت: دوره آموزشی حسابداری صندوق خرد زنان روستایی با هدف آموزش و توانمند سازی زنان روستایی، در سالن جلسات مرکز جهاد کشاورزی بیرم برگزار شد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، فرزاد قاسمی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این دوره مباحث مقدماتی حسابداری و نحوه ثبت در دفاتر برای حسابداران و مدیرعاملین صندوق های خرد زنان روستایی تدریس شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، بیان کرد: در حال حاضر بخش بیرم با داشتن 6 صندوق در زمینه های مختلف به توانمند سازی زنان روستایی کمک می کند .

او، از اجرای عملیات احیاء و مرمت قنات علی‌آباد مرکزی به طول 1500 متر خبر داد و یادآور شد: تامین اعتبار این عملیات با پیگیریهای مستمر این معاونت از محل کمک‌های فنی- اعتباری در سال مالی 96 و 97 صورت گرفته است .

قاسمی، با بیان اینکه در حال حاضر میزان آب‌دهی قنات از صفر به حدود 6 لیتر در ثانیه افزایش پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد: در آینده این طرح با مشارکت 15 درصدی بهره برداران ادامه یافته و باعث افزایش آبدهی آن شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، پس از مرمت قنات حدود 15 نفر از این طرح بهره مند خواهند شد که سبب اشتغالزایی در این زمینه می‌شود.

او در ادامه به برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولین آب و خاک استان فارس و پیمانکار طرح در موضوع بررسی مشکلات بند خاکی شرفویه خبر داد و اشاره کرد: مشکلات عمدتا مالی طرح مذبور بررسی شد و در ادامه بازدید از طرح صورت گرفت .

فرزاد قاسمی با بیان اینکه این طرح از سال 1391 شروع شده است و تا کنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی میزان 25000 میلیون ریال هزینه در بر داشته، گفت: میزان 25000 میلیون ریال دیگر نیاز است تا حجم باقیمانده که شامل 20 هزار مترمکعب عملیات خاکی و 3200 متر مکعب عملیات سنگ و سیمان جهت احداث سرریز تکمیل شود .

او، خاطر نشان کرد: این بند خاکی به لحاظ دارا بودن حجم آبگیری بالا در مخزن سد , تحول عظیمی در کشاورزی منطقه ایجاد می‌کند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان در پایان سخنان خود، تأکید کرد: تغذیه مصنوعی بند خاکی شرفویه , به‌منظور تغذیه سفره آب زیرزمینی و به منظور کنترل سیلاب و افزایش دبی و بهبود کیفیت آب چاه های زیردست بوده که باعث جبران تراز منفی آب چاه‌ها خواهد شد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: