« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
وزیر جهاد کشاورزی، تذکر داد:
وزیر جهاد کشاورزی،: در سه ماه پایانی سال جاری دوباره با هجوم گسترده ملخ های صحرایی در مناطق مناطق جنوبی کشور مواجه خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، حجتی، با اعلام این تذکر و هشدار به معاون اول رئیس جمهور که طی نامه‌ای انجام شد: اظهار کرد:بر اساس پیش بینی فائو، کشور با هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی روبرو خواهد شد که طبق بررسی‌های کارشناسی سطح وسیعی از مناطق جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی کشور را در بر خواهد گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی، بیان کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته ۹ استان جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و ایلام) با هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی روبه‌رو گردید که طی بیش از ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

او، با بیان اینکه این وزارت با محوریت سازمان حفظ نباتات کشور، با به کارگیری همه توان، امکانات موجود، اعتبارات تخصیصی و با تکیه بر دانش فنی کارشناسان و متخصصین امر در سطح ملی و استان‌های کشور با همکاری استانداران اقدامات لازم را برای مقابله با آفت مذکور به عمل آورد، اذعان داشت: علاوه بر حفظ امنیت غذایی کشور مورد نقد هم سازمان خواروبار جهانی ملل متحد (فائو) و عهدنامه مبارزه با ملح صحرایی غرب آسیا قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی مطلوب برای تکثیر این آفت در کانون‌های شمال شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان، همچنین هند و پاکستان مجدداً در سه ماه آخر سال جاری، کشور با هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی روبرو خواهد شد، اضافه کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی سطح وسیعی از مناطق جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی کشور را در بر خواهد گرفت.

حجتی، سطح مبارزه با این آفت را رقمی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: لازم است اقدامات لازم برای مقابله با آن به عمل آید.

این مقام مسئول کشوری از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران) و استانداران خواست در موعد مقرر برای تأمین اعتبار، تجهیزات، امکانات مورد نیاز مبارزه، پشتیبانی‌های لازم را به عمل آورند.

گفتنی است؛ معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به نامه وزیر جهاد کشاورزی به وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه چنین دستور داده است که «جهت بررسی و کمک به تأمین اعتبار مورد نیاز با توجه به شرایطی که اعلام شده است» اقدام نمایند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: