« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
آوای رودکوف گزارش می کند:
امام جمعه عجب‌شیر: میلیون‌ها عزادار حسینی، چنان نمادی برای شیعه معرفی کرده‌اند که همانند آن در هیچ آیین و مذهبی پیدا نمی‌شود و چنان تعظیم شعائری برپا کرده‌اند که جهانیان در عظمت آن مبهوت مانده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای ردکوف، آن هنگام که علم از دستان علمدار حسین (ع)، راهی را که حسین(ع) تا شهادتش پیمود، سجاد(ع) و زینب(س) تا کوفه و شام و مدینه ادامه دادند تا چهره کریه ظلم و فساد را بر غافلان و ناآگاهان بنمایانند و این شد که پیام عاشورا با شهادت حسین(ع) و اصحابشان آغاز و با افشاگری سجاد(ع) و زینب(س) ماندگار شد....

حرکت حضرت سیدالشهداء(ع) یک تذکر بود به همه تاریخ که چگونه از ظلمات زمانه می توان خود را رها کرد و امروز مردم در حماسه اربعین در ذیل تذکر حضرت سیدالشهداء(ع) به روحی منوّرند که آن ها را از ظلمات فرهنگ اُمویِ جهان استکبار رهایی می بخشد و این است معنای حماسه میلیونی راهپیمایی اربعین حسینی که شیعه در سال های اخیر با هوشیاری و خوش سلیقگی، زیارت آن حضرت را که در جای خود بسیار ارزشمند است، همراه با پیاده رفتن برای آن زیارت جمع کرده است.

حسين(ع) به عنوان قطب دل‏های سالم‏ به حق و حقيقت، كهنگی‏ بردار نيست و شامل مرور زمان نمی‏شود.


مهم ترین شعار اجتماع اربعین حسینی، شعار هیهات من الذله است.

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: اجتماع اربعین حسینی، نمایش قدرت اسلام، ایمان و نظام است. مهم ترین شعار این اجتماع بزرگ به تبعیت از سرور آزادگان جهان، شعار هیهات من الذله است.

وی، افزود: برپایی عزای حسینی موجب تقویت اراده دینی مردم می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدانشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شده است و هر سال سیل جمعیت عاشقان حسینی از پیر و جوان و زن و مرد به سوی حرم سید و سالار آزادگان جهان رهسپار می‌شوند و هر سال بر سیل این جمعیت مشتاق افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام شربیانی، از نقش اربعین در حکمت حسینی گفت و ادامه داد: اربعین نشان داد که در حكمت حسينی، شكست معنی ندارد و پايداری و بقاء، جزء اصلی اين حكمت است.

امام جمعه عجب‌شیر، یادآور شد: میلیون‌ها عزادار حسینی، چنان نمادی برای شیعه معرفی کرده‌اند که همانند آن در هیچ آیین و مذهبی پیدا نمی‌شود و چنان تعظیم شعائری برپا کرده‌اند که جهانیان در عظمت آن مبهوت مانده‌اند. باید مسلمانان عموما و شیعه بخصوص در زنده نگه‌داشتن تاریخ واقعه جانگداز کربلا و در احیاى آثار آن دشت پربلا اهتمام تمام بکار ببرند و یکى از مراسمى که باید هر سال تجدید شود موضع اربعین است، کیست که از سید مظلومان لایق‌تر باشد که هرسال تا اربعین او آثار و مآثر او را زنده نگاه داشت!؟

وی، با اشاره به فرموده امام حسن عسکری(ع) افزود:‏ ایشان می فرمایند: علامت های مؤمن پنج چیز است: پنجاه رکعت نماز و «زیارت اربعین» و انگشتر در دست راست کردن و پیشانی بر خاک نهادن و «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ» را بلندگفتن.

حجت‌الاسلام شربیانی، اربعین را سنّت شيعيان بيداردل دانست و تاکید کرد: اربعين؛ سنّت شيعيان بيداردلی است كه گذشت زمان، وفاداری آن‏ها را نسبت به امام‏ حسين(ع) از بين نمی‏برد، بنابراین كسی كه به حق، مؤمن است، نمی‏تواند به حقيقتِ مجسّم، يعنی اباعبدالله(ع) مؤمن نباشد و كسی كه همواره به ياد حق است، همواره به ياد حقيقت مجسّم است، هرچند غوغای زمان چيزی غير از حق را بخواهد.



پیاده رویِ اربعین تبلیغ خوبی برای عالم تشیّع و عالم اسلام است

حجت‌الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه بخشایش در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: پیاده رویِ اربعین خیلی در دنیا صدا می کند و تبلیغ خوبی برای عالم تشیّع و عالم اسلام است. یکی از مبلّغ های بسیار خوب است.

وی، افزود: "تمرین مهربانی و محبت" برای اتحاد مسلمانان و ملت ها از جمله دستاوردهای راهپیمایی اربعین است.

وی، ضمن بازگو نمودن حکمت اجتکاعی راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین، حکمت اجتماعی دارد و مهم ترین اثرش همین است که امروز می بینیم چقدر مسلمانانی که در این مراسم بزرگ جهانی شرکت می کنند، تمرین اتحاد و وحدت می کنند؛ مسلمانان با راهپیمایی به سمت حرم امام حسین(ع) می خواهند به دشمن بگویند که آرمان های امام حسین(ع) را فراموش نکرده و نمی کنند.

حجت‌الاسلام غفاری، از ثمرات راهپیمایی اربعین گفت و ادامه داد: یاد غربت و مظلومیت اهل بیت(ع) و رساندن پیام شهیدان کربلا که پیام حیات بخش، نجات و مبارزه در برابر تباهی و آزادگی و حریت پیام خون دادن و جان فشاندن برای تجسد یافتن مبانی و احکام اسلام در جامعه است؛ از ثمرات این زیارت هاست.

امام جمعه شهر بخشایش، یادآور شد: امروز هم تمام شیعیان همتشان بر این است که هر طور شده خودشان را به مرقد شریف امام حسین(ع) برسانند و زیارت اربعین را از نزدیک انجام دهند. این توفیق فضیلت بسیار بزرگی است که نصیب انسان می شود.

وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: خدایا! بر آن چهره هایى که بر قبر ابى عبدالله نهاده شده رحم کن و بر آن چشم هایى که اشک آنها جارى است رحم کن و بر آن دل هایى که بى تابى کردند و سوختند رحمت بفرست و بر آن ناله هایى که به خاطر ما بود، رحم کن .

حجت‌الاسلام غفاری، راهپیمایی اربعین را عبور از حیطه جهان استکباری با فرهنگ حضور مردم دانست و تاکید کرد: در حماسه اربعین حسینی و حضور 20 میلیون انسان های وفادار به آرمان های قدسیِ امام حسین(ع) و مصمم در پشت کردن به فرهنگ یزید، خبر از آن می دهد که هویتی از شیعه در حال شکوفایی است و به بهترین شکل می خواهد از حیطه جهان استکباری با فرهنگ حضور مردم در صحنه ها، عبور نماید و این نوع حضور آثار بسیار عمیقی در وجود تک تک انسان های حاضر در این اقیانوس انسانی خواهد گذاشت و هرکس خود را یک اقیانوس انسانِ تمدن ساز احساس می کند.

گزارش از:مهندس امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: