« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
گیاهان دارویی
میوه "به" غنی از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهیل در هضم غذا مفید هستند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه صادقی:میوه "به" یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود، میوه "به" کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

طبع میوه "به" گرم و تر است.

میوه "به" حاوی ویتامین ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی است.

سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در میوه "به" کاهش چروک و جوانسازی پوست صورت مفید بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.

میوه "به" غنی از آهن، مس و روی است، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.

معجون "به" و عسل می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند.

میوه "به" غنی از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهیل در هضم غذا مفید هستند.

میوه "به" حاوی مقادیر بالای فیبر و شاخص گلیسمی پایین است و برای جلوگیری از افزایش سطح قند خون و همچنین کاهش میزان قند خون افراد دیابتی مفید است.


پتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی موجود در میوه "به" است که برای کاهش فشار خون بالا مفید بوده، آترواسکلروز را کاهش داده و خطر بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

دمنوش برگ "به" برای کاهش استری و افسردگی و درمان سرفه و گلودرد مفید است، همچنین جوشانده برگ به برای ضد عفونی کردن و درمان زخم مفید است.


مصرف چای و دمنوش میوه "به" در شب های سرد زمستان برای افزایش انرژی و گرم شدن قابل توصیه است.

دانه های میوه "به" که "به دانه" هم نامیده می شوند برای درمان گلودرد و سرفه مفید هستند.
کارشناسان روغن "به دانه" را برای تقویت قلب و تقویت کبد و معده مفید می دانند.

آب میوه "به" برای خوشبو شدن عرق، درمان بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است. مصرف منظم آب میوه "به" می تواند به درمان سل و نارسایی کبدی هم کمک کند.

مهندس  معصومه صادقی کارشناس گیاهان دارویی

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: