« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
جهان
رئیس‌جمهور آمریکا حضور چندین دهه‌ای کشورش در خاورمیانه را «بزرگترین اشتباه تاریخ» این کشود خواند و تأکید کرد که نیروهای آمریکایی را به خانه بازخواهد گرداند.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که حضور آمریکا در خاورمیانه بزرگترین اشتباه تاریخ این کشور بوده است.


ترامپ که تصمیمش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه با انتقادات زیادی حتی در بین جمهوری‌خواهان مواجه شده، در پاسخ به سؤالی درباره واکنش آمریکا به آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی گفت: «آنها [ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد] سال‌هاست که با هم مشکل دارند. وقتی به تاریخ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آنها سال‌های زیادی است که از هم متنفرند. ما وارد عمل شدیم تا برای مدتی آنها با یکدیگر کنار بیایند. »

وی افزود: «بگذارید در مورد روابط آمریکا با دیگر کشورها این‌گونه بگویم که به نظر من، رفتن به خاورمیانه بزرگترین اشتباهی است که آمریکا در تاریخ خود مرتکب شده است. ما نزدیک به 8 تریلیون دلار آنجا هزینه کردیم. ما نظامیان بااستعداد و ارتش قدرتمندی داریم، اما اکنون ما به عنوان یک پلیس عمل می‌کنیم. ما پلیس مناطق شده‌ایم و کاری را انجام می‌دهیم که کشورهای دیگر باید انجام دهند. ما کاری را انجام می‌دهیم که اروپا باید انجامش دهد؛ روسیه باید انجامش دهد؛ عراق باید انجامش دهد؛ ایران باید انجامش دهد؛ ترکیه و سوریه باید انجامش دهند. ما نباید این کار را 7000 مایل دورتر از مرزهای خود انجام دهیم.»

ترامپ در خصوص تهدیدهایی که سناتورهای آمریکایی در خصوص تحریم ترکیه به دلیل حمله به نیروهای کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه مطرح کرده‌اند نیز گفت:‌«من به رئیس‌جمهور اردوغان نیز این را گفتم، که کاری فراتر از تحریم انجام خواهم داد. من از روز اول حضورم در کاخ سفید تلاش کردم که نگذارم ترکیه این کار را انجام دهد. اما ترکیه در حال حاضر میلیون‌ها پناهنده سوری را در خاک خود پناه داده است و می‌خواهد آنها را به کشورشان بازگرداند. باید ببینیم که او چگونه این کار را انجام خواهد داد؛ با ملایمت یا با خشونت. اگر این کار را با خشونت انجام دهد، اقتصاد ترکیه بهای سنگینی خواهد پرداخت.»



تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: