« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
آوای رودکوف گزارش می کند:
امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: زیارت امام حسین(ع) را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند و زندگى ات را همراه با سعادت مى کند و جز سعادتمند نمى میرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى کند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، اربعین به واقع تکمیل انقلاب عاشوراست که با وجود شخصیت های بزرگواری همچون امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تبیین می شود، شخصیت هایی که در کوره راه سفر به کربلا چه در هنگامه جنگ و خون، چه در مصیبت شهادت عزیزان و منتسبان و چه در مسیر پر تلاطم اسارت، لحظه به لحظه بر ابعاد مختلف انقلاب الهی امام حسین(ع) می افزایند، اما اربعین حسینی فقط برگزاری مراسم چهلم برای شهدای کربلا نیست، بلکه فرصتی ویژه است برای همه افرادی که پا به پای قیام کربلا حرکت کرده اند تا در این روز، بار دیگر پیمان و عهد خود را با امام و ولیّ خدا، تجدید کنند.


اربعین حسینی فرصتی ویژه برای همه محبان سیدالشهدا(ع) است که پس از 40 روز سوگواری و شرکت در محافل حسینی، باز هم بر ولایت معصومان(ع) تأکید کنند.

اربعین حسینی یک مکتب و نهضت است که برای تمامی شئون زندگی انسانها در جوامع مختلف و برای همه ادوار تاریخ به طور فرا زمانی و فرا مکانی درس ها و پیام های تعیین کننده و سرنوشت ساز دارد. مکتب اربعین جامعه بشری را به مسیر اصلی و حقیقی دین مقدس اسلام سوق می دهد و هدایت و رهبری می کند که جلوه هایی از این هدایت و هدایت یافتگان را همه ساله از نقاط مختلف دنیا در مراسم و مناسک اربعین شاهد هستیم.

اربعین امام حسین(ع) همانند گنجی است که هرساله مقداری از آن کشف می شود و باید قدر این گنج را دانست، باید به تمام دنیا اطلاع رسانی شود که تجمع عظیم اربعین برای عاشقان اهل بیت(ع) است؛ این تجمع عظیم بسیار مهم بوده و کیان شیعه را تقویت و تثبیت می¬ کند.


پیاده روی اربعین در تعجیل ظهور حضرت حجت(عج) بسیار مؤثر است

حجتالاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در گفت‌‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: پیاده روی اربعین در حقیقت اولین عمل قابل لمس همه مسلمانان محسوب می شود که در تعجیل ظهور حضرت حجت(عج) بسیار مؤثر است، چراکه باید ابتدا همه امام حسین(ع) را بشناسند تا معرفی کردن امام زمان با امام حسین(ع) معنا پیدا کند.

وی، افزود: کربلا میعادگاه عاشقان پاک باخته ای است که در روز اربعین با پای پیاده می آیند تا بگویند برای دفاع از ولایت تا پای جان ایستادگی می کنند.

وی، اربعین را روز وحدت حسینیان دانست و خاطرشان کرد: اربعین حسینی در حقیقت روز وحدت حسینیانی است که پیاده از راه‌های دور برای بیعت به کربلای معلا می روند و روز بیعت با امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام احمدی، ضمن بازگو نمودن اولین ماهیت اربعین ادامه داد: اولین ماهیت اربعین، الهی بودن آن است یعنی کسانی که در زیارت اربعین حضور پیدا می کنند، هدفی جز کسب رضایت الهی نداشته و ندارند و به همین دلیل از سراسر عالم با هر وسیله ممکن خود را به کربلا رسانده و در کسب فیض از یکدیگر سبقت می گیرند.

امام جمعه هریس، یادآور شد: پیاده روی اربعین حسینی این نکته را به ما گوشزد می کند که باید از دیگران دستگیری کرده و به آنها احترام بگذاریم. اینکه مردم عراق همه زندگی و هستی خود را وقف زائران اهل بیت(ع) می کنند در حقیقت تمرین طاعت از امام و کسب رضایت امام است چراکه رضایت زائر امام حسین(ع) رضایت شخص حضرت امام حسین(ع) را درپی دارد و این رضایت امام است که انسان را به بندگی خدا رهنمون شده و سبب تقربش می شود.

وی، با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: هر که از شیعیان ما حسین(ع) را زیارت کند، بازنمی گردد، مگر این که همه گناهانش بخشیده می شود و به ازای هر قدمی که برمی دارد و هر دستی که به سوی آسمان توسط هرکسی بالا می رود، برایش هزار حسنه نوشته می شود و هزار گناهش پاک می شود و هزار درجه بالا می رود.

حجت‌الاسلام احمدی، از تا اربعین حسینی به عنوان به دژی مستحکم در برابر ظلم گفت و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا اربعین حسینی را به دژی مستحکم در برابر ظلم، استبداد و فرقه های تروریستی و گمراه تبدیل کنیم، زیرا بنای دین با توسعه فرهنگ امامت تحکیم پیدا می کند.


خداوند با اربعین عظمت تشیع را به جهانیان نشان می دهد

حجت‌الاسلام حسن مرسلی، امام جمعه صوفیان، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: اربعین را خداوند نصیب شیعیان کرده تا به این وسیله عظمت تشیع را به جهانیان نشان دهد از این رو ما باید بخاطر جریان عاشورا شاکر خدا باشیم چرا که به وسیله این نهضت در برابر دشمنان ایستادگی می¬ کنیم و موجب عظمت و بزرگی شیعیان سراسر جهان شده ایم.

وی، از اراده مستحکم شیعه در پیاده روی اربعین حسینی گفت و افزود: پیاده روی اربعین حسینی نشان می دهد شیعه در راه رسیدن به آرمان های خود اراده مستحکم دارد و در جهاد از امام حسین(ع) پیروی می کند.

وی، ضمن بازگو نمودن واقعه کربلا به عنوان عشق مطلق خاطرنشان کرد: در مراسم پیاده روی اربعین حسینی با پای برهنه، شیعیان اوج عشق خود به امام حسین و اهل بیت(ع) ایشان را نشان می دهد چرا که واقعه کربلا یک عشق مطلق است و حرکت و ایثار امام حسین(ع) را نمی توان با هیچ عشق، جهاد، شهادت و حرکت انسانی الهی در طول تاریخ بشر مقایسه کرد.

حجت‌السلام مرسلی، ادامه داد: نهضت امام حسین(ع) بدون شک و تردید ادامه همان نهضت رسول خدا(ص) است. همان نهضتی که پیامبر اکرم(ص) یکی از اساسی ترین اصول آن نهضت را مکارم اخلاق ذکر نمودند.

امام جمعه صوفیان با اشاره به آثار سازندگی فردی اربعین حسینی یادآور شد: مراسم اربعین حسینی بالاترین آثار سازندگی فردی را به همراه دارد و قدرت اراده انسان را تقویت می کند.

حجت‌الاسلام مرسلی، اظهار کرد: در حرکت مردم از بیابان ها به سوی کربلا و تحمل در برابر تشنگی و خستگی حاصل از این پیاده روی، به تأسی از اراده ای که امام حسین(ع) در تقدیم همه عزیزان خود در راه خدا داشته و همچنین صبری که بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب(س) داشته، قدرت اراده و صبر را نیز در انسان تقویت می کند.

وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می فرمایند: زیارت امام حسین(ع) را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند و زندگى ات را همراه با سعادت مى کند و جز سعادتمند نمى میرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى کند.

حجت‌الاسلام مرسلی، پیاده روی اربعین را حرکت در مسیر خدا دانست و تاکید کرد: از آنجا که جریان کربلا و قیام عاشورای امام حسین(ع) موضوعی است که هر چه از آن می گذرد، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و کهنه نمی شود و از یادها نمی رود، بنابراین مراسم اربعین به عنوان مراسمی خاص مورد توجه همگان قرار گرفته است به نحوی که بدون تبلیغ هر سال باشکوه¬ تر برگزار می¬ شود بنابراین به جرأت می توان مدّعی شد اجتماع بسیار گسترده در این روز که برای حضور در زیارت اربعین تشکیل می‌ شود، بسیار گسترده تر از ایام حج است که نشان دهنده اوج عزت و اقتدار برای حرکت در مسیر خدا است.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: