« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
هواشناسی
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از بعد از ظهر امروز شنبه تا روز دوشنبه ناپایداری های همرفتی به صورت رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید در استان پیش بینی می شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ ولی بهره مند روز شنبه در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد از امروز بعد از ظهر تا دوشنبه طی ساعاتی با رشد ابر در برخی نقاط استان ناپایداری های همرفتی به صورت رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین توصیه می شود که تدابیر لازم در بخش کشاورزی و باغ ها توسط کشاورزان صورت گیرد.

بهره مند عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۳۸.۴ و  سی سخت ۱۱ درجه سانتی گراد بوده اند.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: