« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
امام‌جمعه یاسوج؛
امام‌جمعه یاسوج گفت: وجود فقر در جامعه معلول زکات ندادن کسانی است که زکات بر آن‌ها واجب است و بی‌توجهی به امر زکات ضررهای جبران‌ناپذیری برای جامعه به همراه دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛حجه الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی، امام‌جمعه یاسوج در جلسه شورای زکات استان، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: احکام اسلام هم فردی و هم اجتماعی است یعنی بعضی از اعمال و احکام ازجمله نماز و روزه مربوط به شخص و برخی احکام مانند زکات مربوط به جامعه است.


وی تصریح کرد: انسان یک وظیفه اجتماعی دارد که باید به آن عمل کند و جای خود را در جامعه مشخص کند و کارهایی که مربوط به خیر جامعه است و از یک انسان معتقد و متدین به دین برمی‌آید لازم است که وظیفه‌اش را انجام دهد.

حجه الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه دین اسلام به جامعه و تأمین نیازهای فقرا در جامعه تأکید دارد، افزود: دادن زکات واجب موجب محرومیت‌زدایی از جامعه و کاهش فاصله طبقاتی می‌شود.

امام‌جمعه یاسوج بابیان اینکه جامعه‌ای که به وجود آمده هزینه‌هایی دارد و باید حکومت اسلامی آن را اداره کند، گفت: وظیفه حکومت اسلامی این است که از بیت‌المال باید درراه حفظ اسلام و مملکت استفاده کند و یکی از راه‌های مهم درآمد بیت‌المال زکات است و اگر زکات داده شود آن طوری که اسلام خواسته است نه محرومی و نه هیچ فقیری در جامعه پیدا نمی‌شود. 

وی با اشاره به اینکه وجود فقر در جامعه معلول زکات ندادن کسانی است که زکات بر آن‌ها واجب است، تصریح کرد: بی‌توجهی به پرداخت زکات، ضررهای جبران‌ناپذیری ازلحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به همراه دارد و بر همه ما ترویج و احیای این سنت حسنه الهی واجب است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: