« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
علمی پزشکی
بیماری‌ها اغلب با علائمی مانند درد همراه هستند، اما نظرسنجی‌ها برخی از آنها را در فهرست دردناک‌ترین‌ بیماری ها قرار می‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری آوای روکوف: برخی از بیماری‌ها و اختلالات در بدن باعث می‌شوند تا فرد به مرحله‌ای از بیماری برسد که تحمل درد برای او بسیار سخت باشد و در مواردی حتی نتواند آن را تحمل کند.
 
در نظرسنجی‌های متعددی که از سوی سایت سلامت و مشاوره‌های پزشکی  (Prevention) صورت گرفته است، درد‌ها و بیماری‌های طاقت فرسایی شناسایی شده اند که در ادامه با فهرستی از دردناک‌ترین حالات و بیماری‌ها آشنا می‌شوید.
درد سرطان
درد ناشی از بیماری سرطان با هیچ یک از بیماری ها قابل مقایسه نیست و از میان دردناک‌ترین بیماری‌های سرطانی می‌توان به سرطان لوزالمعده، سرطان بافت همبند و تومور مغز اشاره کرد. برای التیام درد در این موارد، استفاده از دارو‌ها و استروئید‌ها توصیه می‌شود.
 
سنگ کلیه
درد کلیه یکی از  وحشتناک ترین درد‌هایی است که فرد را تا حالت شوک و اغما می‌برد و عوامل ژنتیکی نقش زیادی در بروز آن دارند. این درد با تورم بدن همراه است.
 
در این حالت توده‌های تشکیل شده  به سرعت در انتهای شکم و نواحی کشاله ران ایجاد درد می‌کنند. در اغلب موارد پزشکان دارو‌های ضد درد تجویز کرده و نوشیدن مقدار فراوانی از آب را به بیمار توصیه می‌کنند. در صورت خروج سنگ کلیه از بدن از طریق ادرار، درد بیمار بلافاصله التیام می‌یابد.
 
سردرد‌های خوشه‌ای
این بیماری از میگرن بسیار حادتر است. حملات سردرد‌های خوشه‌ای به طور ناگهانی رخ داده و معمولاً در محدوده یکی از چشم‌ها یا یک طرف صورت درد شدیدی را ایجاد می‌کند. شاید دلیل انتخاب این بیماری در جایگاه نخست فهرست شدیدترین درد‌های جهان آن بوده است که حملات سردرد به مدت یک هفته یا یک ماه درد شدیدی را به بیمار وارد می‌کند. عده‌ای آن را "سردرد خودکشی" نیز نامیده اند، چرا که عقیده بر آن است افراد مبتلا به این عارضه برای رهایی از درد‌های دوره‌ای آن به خودکشی فکر می‌کنند.

دلیل اصلی بیماری کماکان نامعلوم است و برای تسکین درد افراد مبتلا که اغلب آقایان هستند، دارو‌های استروئیدی و بندار شبکه کلسیم پیشنهاد می‌شود.

سردرد‌های خوشه‌ای یک نوع میگرن شدید، اما ۱۰ برابر قوی‌تر از آن است و معمولا بیشتر زنان و مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
درد  بعد از جراحی
نیمی از افرادی که جراحی قفسه سینه را تجربه می‌کنند، با درد‌های طولانی و شدیدی مواجه می‌شوند. در این شرایط بیمار  باید حتما در بیمارستان بستری شود  زیرا درد‌های شدید باعث بروز مشکلات جدی در بیماران خواهد شد.
 
درد‌های جانبی عصبی
دردهای جانبی عصبی برای افراد مبتلا به دیابت کاملا شناخته شده است. آسیب وارد شده به اعصاب انگشتان پا و دست باعث بروز این درد‌ها می‌شود. یکی از متخصصان مرکز پزشکی NYU در این باره می‌گوید:  مبتلایان به این بیماری اغلب اظهار می‌کنند که درد مرتبط با این عارضه شبیه راه رفتن بر روی تیغ است. استفاده از دارو و انجام ورزش‌های سبک برای به جریان در آوردن خون به این بیماران توصیه می‌شود.
 
درد‌های مزمن در قسمت‌های پایین کمر
به گفته یکی از اساتید دانشگاه استنفورد، این عارضه بسیار شایع و دردناک است. اغلب افراد در مدت کوتاهی پس از ابتلا به این بیماری بهبود می‌یابند، اما سایر افراد مجبورند این درد شدید را برای مدت طولانی تحمل کنند. گفته می‌شود اضطراب و شدت درد اولیه، در ماندگاری این بیماری دخیل است.
 
دردهای عصبی شینگلز
شینگلز نوعی از آبله مرغان است که ۱۰ درصد افراد مبتلا را دچار درد‌های شدیدی می‌کند. بعد از درمان آبله مرغان، ویروس آن ممکن است در عده‌ای از بیماران در کمون باقی بماند. محل تجمع این ویروس‌ها مغز و نخاع است.
 
درد عصب سه شاخه
بیماری‌های عفونی و سرطان‌ها ممکن است باعث ایجاد درد‌های شدیدی در عصب سه قلو شوند. این عصب خاص حس‌های مختلف را از صورت به مغز انتقال می‌دهد. به گفته یک متخصص در علوم پزشکی، مبتلایان به این درد احساس می‌کنند صورتشان در حال سوختن است. درد ناشی از آن که بیشتر در سمت راست صورت رخ می‌دهد، بسیار شدید بوده و در فواصل زمانی چند دقیقه‌ای تکرار می‌شود. گفتنی است از دارو‌های خاصی برای تسکین درد این افراد استفاده می‌شود.
 
آماس مثانه بینابینی
تورم مثانه باعث ایجاد چنین درد‌های وحشتناکی می‌شود. در موارد حاد، مبتلایان دچار تکرر ادرار به میزان ۶۰ مرتبه در طول روز می‌شوند. استفاده از دارو‌های ضد تورمی و تحریک اعصاب در تسکین درد این بیماران چاره ساز است.
 
سندرم درد منطقه‌ای پیچیده
در این عارضه بدین صورت است که درد‌های طاقت فرسایی در دست‌ها و پا‌های فرد در اثر ضربه یا صدمات نه چندان جدی (مثل پیچ خوردگی قوزک پا یا شکستگی دست) حس می‌شوند. هنوز دلیل اصلی این بیماری که بیشتر در میان زنان شیوع یافته، به طور قطعی مشخص نیست.
 
ورم معده و آنفلوآنزای معده
این بیماری که توسط باکتری‌ها و انگل‌ها به وجود می‌آید همراه با علایم بسیار شایعی است و با تب و لرز و تهوع و استفراغ همراه است.
 
عفونت گوش و گوش درد
عفونت گوش همراه با سردرد و سرگیجه همراه است و تمام بدن فرد را درگیر درد می‌کند.
 
زونا
زونا یک بیماری دردناک پوستی است که همراه با تاول‌های قرمز دردناک همراه است و باعث افسردگی و بیماری‌های روانی در فرد می‌شود.
 
سنگ کیسه صفرا
سنگ کیسه صفرا که بیشتر از کلسترول ساخته می‌شود با چربی‌های اشباع شده همراه است و افراد چاق بیشتر به آن مبتلا می‌شوند و افراد مبتلا به ان بیشتر زنان هستند.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: