« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۱
آوای رودکوف گزارش می کند:
‏‏امام حسین(ع) و یارانش در شکل زندگی، سفر، امکان و زندگی و مرگ و رویارویی با دشمن و خطابه و رجزهایی که ایراد می کردند، هم تاریخ می ساختند، هم اسلام راستین و رفتار مسلمانان را به نمایش می گذاشتند ..
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، قیام سیدالشهدا(ع) تابلویی است بزرگ که در آن ارزش ‌های انسانی به بهترین وجه به تصویر کشیده شده ‌اند.


 اوج ایثار، اخلاص، بصیرت، وفاداری و ... در این تابلوی زیبا نمایان است. و صد البته یکی از اهداف اباعبدالله، ترسیم تابلویی ماندگار بود تا دیگران با دقت در آن، در راه مستقیم بندگی حرکت کنند.

واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت از بدیهیات، مسلمات و معلومات تاریخ است که با تواتر و سینه به سینه نقل شده است و تا به حال کسی حتی از دشمنان نیز آن را انکار ننموده اند. این حادثه عظیم با انجام وظیفه امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) نقش به سزایی در حیات و رشد و گسترش اسلام داشته است. به همین جهت از همان ابتدا، از راه های مختلف، سعی در خاموش کردن آن نمودند که تحریف و وارد کردن بعضی از مطالب انحرافی و خلاف در روایات این حماسه بزرگ یکی از این اقدامات بود.

جنبش کربلا به عنوان یک نهضت مقدس مذهبی و یک حرکت سیاسی ازنوع انقلابی آن، پایدارترین جنبش در فرهنگ سیاسی شیعه است. این جنبش نهضتی درجهت احیای احکام دین، زدودن انحرافات دینی و سیاسی و جایگزین کردن حکومت علوی و امامتی به جای نظام اموی، بوده است.
در بلند ترین قله ای که خط راست و بی شکست و بی قطعی و فصل رسولان خدا را – از آدم تا خاتم – با پرچم سرخ و همیشه در اهتزاز مشخص می کند و نسل های آمده و رفته و آینده را ره نموده است و ره می نماید و راه خواهد نمود و در آینده – دور یا نزدیک – این پرچم نمادین که پنداری حلّۀ حریر و سپید بهشتی است که با آدم به زمین و با عشق و خشم و خون ((عباس بن علی)) آمیخته شده است.


در واقعه کربلا امام حسین(ع) هیچگاه قرآن کریم را فراموش نکرد
حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر در گفت و گو باآوای رودکوف، اظهار کرد: واقعه کربلا تفسیر کامل قرآن کریم است، در واقعه عاشورا با اینکه سر امام حسین(ع) از تنش جدا شد ولی هیچگاه قرآن کریم را فراموش نکرد وحتی بر فراز نیزه ها هم کلام خدا را تلاوت می کرد. 

وی از کربلا به عنوان سندافتخار شیعه گفت و افزود: كربلا سندافتخار شيعه است، بيداری ما به خاطر رهبرمان است و بيداری رهبرمان هم به خاطر چراغی است كه امام حسين(ع) در كربلا برافروخت، بايد هر سال كربلا زنده شود و عزاداری با شكوه باشد.

وی با استناد به آیه 33 سوره احزاب خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: و در خانه هایتان بنشینید و آرام گیرید و بی حاجت و ضرورت از منزل بیرون نروید و مانند دوره جاهلیت پیشین با آرایش و خود آرایی بیرون نیایید و نماز به پا دارید و زکات  مال به فقیران بدهید و از امر خدا و رسول اطاعت کنید. خدا چنین می خواهد که هر رجس و آلایشی را از شما خانواده نبوت ببرد و شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند.

حجت الاسلام حاجی زاده ادامه داد: حسين(ع) در كربلا كاری كرد كه هركس خودش را با كربلا مقايسه می‌كند احساس می‌كند كاری انجام نداده، و رزمندگان ما هم كاری انجام دادند كه در جمهوری اسلامی هركس كاری انجام می‌دهد در مقايسه با رزمندگان كاری انجام نداده است.

امام جمعه اهر، یادآور شد: کربلا تنها یک حادثه نیست بلکه یک واقعه است که انسان‌های بسیاری در طول چهارده قرن در این مکتب تربیت شده‌اند. چه بسیار انسان‌هایی که با حضور در مجالس محرم جهت زندگی خود را عوض کرده‌اند.

وی با اشاره به فرموده سیدالشهداء(ع) افزود: امام حسین(ع) می فرمایند: هركس سلطان ستمگری را ببيند و در مقابل او نايستد در جهنم هم پياله او می‌شود.

حجت السلام حاجی زاده، یاد حماسه کربلا را الگوی ملت های آزادی خواه دانست و تاکید کرد: تاریخ و یاد آن حماسه بزرگ الگوی همه ملت های آزادی خواه در سراسر جهان است و جهانیان روز بروز با ابعاد وجودی این نهضت بیشتر آشنا می شوند و از آن درس می گیرند. از آنجایی که همه زیبایی ها و افتخارات این نهضت از آن اسلام و بویژه مذهب تشیع است، طبیعی است دشمنان اسلام و تشیع در صدد مشوش کردن این واقعه بزرگ بر آیند و تمامی امکانات خود را در این راه به کار گیرند.


مقاومت مهم ترین درسی است که می شود از واقعه کربلا آموخت
حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: مهم ترین درسی که می شود از واقعه کربلا آموخت٬ درس صبر و مقاومت و زیر بار ظلم و زور نرفتن است.

 وی افزود: امام حسین(ع) و قرآن کریم باهم شناخته می شوند، اگر کسی ادعا کند که امام حسین(ع) را می شناسد و نسبت به ایشان محبت دارند ولی به قرآن عمل نکند در حقیقت امام حسین(ع) را نشناخت.

وی با استناد به آیه 6 سوره اسراء خاطرنشان کرد: آن گاه شما را به روی آنها برگردانیم و بر آنها غلبه دهیم و به مال و فرزندان مدد بخشیم وعدّه جنگجویان شما را بیشتر از دشمن گردانیم.

حجت‌الاسلام شربیانی، ادامه داد: قرآن مجید حماسۀ قیام حسینی را سالها قبل از واقعۀ عاشورا طرح نموده و انگیزۀ این قیام حماسی را واکنشی می داند که باید به وسیلۀ حسین ابن علی سیدالشهدا(ع) در مقابل خودکامگی ها و بدعت گذاری های سران خلافت، صورت بگیرد ؛ آن هم به صورت یک برنامۀ مذهبی که جهاد استماته(فداکاری) باشد، یعنی به شکرانۀ آن منشور امامت که خداوند عزّ و جل به حسین ابن علی و خاندانش عطا کرده است باید حماسۀ جاویدان مکتب را با شهادت خود و شهادت خاندان و اصحاب خود آغاز کند و با اسارت همسران وخواهران وکودکان خودخاتمه بخشد تا همگان بدانند که بندگان خدای رحمان با تو هستی خود قیام می کنند تا دین خدا را احیا کنند وبندگان شیطان در مقابل آنان می ایستند و به ارتکاب هرگونه جنایت وبیدادگری دست می یازند تابراریکۀ قدرت باقی بمانند.

امام جمعه عجب شیر عزاداری را نشان دهنده نردانگی و توحید در کربلا دانست و اذعان داشت: باید با عزاداری نشان دهیم کربلا یعنی مردانگی، توحید، بندگی خالص خدا، مهر و محبت حتی با دشمن و باید این ها را به دنیا نمایش دهیم.

وی، با اشاره به فرموده امام حسین(ع) اظهار کرد: اباعبدالله الحسین(ع) می فرمایند: مگر نمی‌‌بینید که به حق عمل و از باطل نهی نمی‌شود.

امام جمعه عجب‌شیر، یادآور شد: ‏‏امام حسین(ع) و یارانش در شکل زندگی، سفر، امکان و زندگی و مرگ و رویارویی با دشمن و خطابه و رجزهایی که ایراد می کردند، هم تاریخ می ساختند، هم اسلام راستین و رفتار مسلمانان را به نمایش می گذاشتند و هم به مردم زمانه و زمانهای در راه پیام می دادند که اسلام راستین چیست و مسلمان واقعی کیست!؟

حجت‌الاسلام شربیانی، ضمن بازگو نمودن ضرورت درس گرفتن از کربلا تاکید کرد: باید از کربلا درس بگیریم و با توکل به خدا به فکر عمل به تکلیف باشیم، مبادا در حفاظت از اصول و ارزش های اسلامی به خاطر سختی ها و مشکلاتی که دارد، سست شویم.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین