« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
تا سال 1400، محقق می‌شود:
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد مراکز تولید و توزیع اسپرم نژادهای برتر دام‌های سبک و سنگین در کشور به ۱۲ واحد می‌رسد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مرتضی رضائی، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۱۲ مرکز تولید و توزیع اسپرم‌های نژادهای برتر دام‌های سبک و سنگین دنیا در کشور ایجاد خواهد شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه این آمیختگی تحت برنامه‌های اصلاح نژاد است و به صورت کورکورانه اجرا نمی شود، گفت: در مرکز اصلاح نژاد، دیتاها تولید و نژادها تثبیت می‌شود؛ تثبیت نژاد پس از چند نسل نژادهای برتر را در پی دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، ادامه داد: برنامه‌های انجام‌شده در راستای حمایت از شرکت‌های بخش خصوصی و دانش‌بنیان است.

رضایی بابیان اینکه در حال حاضر ۴ مرکز انجماد اسپرم دام سبک و سنگین در کشور وجود دارد، افزود: یکی از راه‌های آسان، سریع و پایدار افزایش میزان تولید گوشت، اصلاح نژاد است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، بیا کرد: با اجرای این پروژه و پروژه‌های مشابه آن، ژن چندقلوزایی با استفاده از نژادهای برتر دنیا به دام‌های داخلی منتقل می‌شود.
او حفظ صفات ترکیب لاشه (مورد ذائقه) در دام‌های کشور و پس از چند سال دستیابی به دام‌های چند قلو زا و دارای صفت لاشه از دیگر مزایای ایجاد مراکز تولید و توزیع مواد ژنی نژادهای برتر دامی در کشور برشمرد .

این مسئول کشوری از دلایل اجرا و برنامه‌ریزی برای اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین را اقتصادی نبودن تولید گوشت به‌صورت معیشتی عنوان کرد و گفت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و علوفه ارزان در اختیار ندارد به همین سبب در تولید گوشت خودکفا نشده‌ایم.

رضایی، ادامه داد: برای تامین نیاز داخلی، سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت قرمز به کشور وارد می شود که در برخی مواقع رقم وارداتی این محصول به ۱۵۰هزار تن می رسد.

او با اشاره به بزرگ‌ترین پروژه در حال اجرای دام کشور کرد و گفت: این پروژه با نام گاوهای دومنظوره با تولید شیر و گوشت مناسب برای گاوهای آمیخته‌ تولیدی در حال اجرا است و از این گاوها در افزایش تولید گوشت گوساله استفاده می‌شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین