« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
ایران
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام شیوع هر گونه بیماری ویروسی مشکوک در بین زائران اربعین حسینی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند را تکذیب کرد.
ایرنا: رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام شیوع هر گونه بیماری ویروسی مشکوک در بین زائران اربعین حسینی که از مرز مهران وارد کشور می‌شوند را تکذیب کرد.

دکتر محمد کریمیان شامگاه جمعه افزود: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده بیماری ویروسی(آنفلوانزا) در میان زائران متردد در مرز مهران مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: عوامل شبکه بهداشت و درمان قالب گروه های پزشکی ثابت و سیار در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و هرگونه موارد مشکوک را سریع بررسی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برخی موارد مشکوکی نیز در میان زائران مشاهده شده که پس از نمونه برداری و انجام آزمایش مشخص شد هیچ مشکلی از نظر بیماری ویروسی ندارند.

دکتر کریمیان با بیان اینکه آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران و مراکز درمانی استان ایلام وجود دارد، اضافه کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان آمادگی کامل برای ارائه هرگونه خدمات پزشکی و درمانی به زائران را دارند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی مبنی بر بستری شدن زائران اربعین حسینی به دلیل بیماری در بیمارستان های استان ایلام نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و فصلی، بروز برخی بیماری ها از جمله سرماخوردگی اجتناب ناپذیر است که نمی توان این موارد را بیماری ویروسی نامید.

برخی شایعات در شبکه های اجتماعی استان ایلام خبر از شیوع بیماری ویروسی در بین زائران اربعین حسینی دادند که این خبر از سوی رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام نادرست اعلام شد.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیشترین میزان زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: