« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
به قلم حمیدرضا طیب نیا:
بعید نیست که راهپیمایی اربعین بتواند زمینه ساز انقلاب مهدویت وبه تعبیرهوشمندانه مقام عظمی ولایت موجب تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» شود
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا:عاشورا، به عنوان مصیبت عظمای تاریخ، گنجینه‌ی تمام نشدنی از درس‌ها و عبرت‌ها،وچراغی هدایتگر از اقیانوس بیکران معرفت  برای نسل‌ها و دوران‌هاست؛ چنانچه رهبر فرزانه انقلاب این  علمدار حسین زمان با تعابیری بسیار زیبا وعرفانی و ژرف معرفتی و با دریایی وسیع از بصیرت عمیق وعاشقانه حسینی اینچنین  عاشورا وپسا عاشورا را تعریف وتفسیر می نمایند که :عاشورا  درس عزّت و افتخار در عین غربت و مظلومیّت، عبودیّت در عین تعقّل و آزادگی، پایبندی به ارزش و آرمان در سخت‌ترین شرایط، فداکاری و ایثار و دلسوزی حتّی برای دشمن، شجاعت و صبر و استقامت، بصیرت و زمان‌شناسی، پیوند جهاد و حماسه با عرفان و اخلاق، پیوند تهذیب و تزکیه با سیاست، توکّل و تسلیم و رضا، صدق و اخلاص، توبه و زهد و ورع و... که هرکس، از مسلمان و غیرمسلمان و دیندار و حتی غیردیندار، در هر زمانی، به قدر پیمانه‌اش، از زلال آن بهره می‌گیرد.

پیوند عاشورا و انقلاب اسلامی، می تواند تحلیلی خوب از تأثیرات قیام حسینی بر انقلاب اسلامی و تبیین هویّت مشترک و شباهت‌های انقلاب اسلامی با عاشورا و تفاوت‌های زمان ما با دوران امام حسین(علیه‌السّلام) باشد .از یک سو انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدّس، متأثّر و مُلهم از عاشورا و تداوم آن بود و از سوی دیگر،  وقوع  انقلاب اسلامی، خود فرصتی جدید برای عاشورایی شدن و تحلیل درست درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و تبیین معارف و فلسفه‌ی صحیح قیام حسینی را در آن دوره استبداد ی بوجود آورده بود.

حضرت امام خمینی(ره) با اقتدای به امام حسین(ع) توانست نهضت عظیم انقلاب اسلامی  را در اوج خفقان واقتدار پوشالی ظلم واستکبار به ثمر برساند و مجدداً به احیای ارزشهای الهی وانسانی در جامعه اسلامی بپردازد. نمونه هایی از ارزشهای مقدس مشترکی که این دو نهضت الهی به آنها صراحت وبرجستگی  بخشیدند  را  میتوان در کلام وحی جستجو کرد .

 
ایمان به جهاد فی سبیل الله و احیای روح مجاهده ومبارزه
- احیای روحیه شهادت طلبی  بعنوان افضل مراحل عرفان عملی- مقاومت و پایداری و پشتکار در مبارزه- احیای روحیه آزادگی و ذلت ناپذیری همان شعار هیهات منا الذلة- شجاعت و شهامت و پرهیز از مصلحت اندیشی و راحت طلبی - احیای روحیه برادری و برابری و تساوی حقوق- احیای امر به معروف و نهی از منکر و سایر امور عبادی من جمله نماز، روزه، دعا.- احیای جنبه های اخلاقی، مروت، ایثار.

 حضرت امام خمینی (ره)  فرمودند: "ما هر چه داریم از محرم و صفر است"، ودر یک کلام  بدون شک ایجاد وحیات وتداوم  انقلاب اسلامی ایران متاثر از فرهنگ ناب  عاشورای حسینی است.  نگاهی به وصایا وخاطرات ،دل نوشته های شهدا و نامهای عملیاتها، تابلوها،لشکرها و...  گواهی آشکار بر این  ادعاست.

اگر چه از مرحله جنگ سخت بااقتدار وسربلندی درتقابل با استکبار جهانی گذشتیم  اماجنگ نرم وروانی به قوت خود باقی وادامه دارد ودشمن دراین جنگ هدف را در تقابل نظام وملت جستجو می کند وهماننددوران سیدالشهداء "ولایت" را نقطه عطف هدف قرار داده، اما باید متوجه بود که   راه ورمز مقاومت ورسیدن به پیروزی نهایی دریک جامعه اسلامی -شیعی، منشور قرار دادن  "فرهنگ حسینی " در همه ابعاد وامورات وشئونات همراه با عمل است. 

 درزیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و برخی ائمه هدی که  بین رزمندگان به کثرت مرسوم بود می خوانیم " لعنت خدا بر کسانی که تو را با دست و زبان کشتند " بنابراین گاهی حتی می توان با  کلام نسنجیده وخارج از فهم وبصیرت سیاسی،  آب در آسیاب دشمن ریخت.


امروزه ضروری است مدعیان ومسئولان نظام  بداننداین حرکت مذموم و مورد لعن خدا شمرده شده است وقطعا کوچکترین خطا میتواند زمینه نفوذ دشمن را فراهم کند،فضای رسانه ای و فضای مجازی محور این خطاها هستند. پس باید مراقب باشیم اعمال و رفتار ما موجب نفوذ و اثرگذاری دشمن در سبک زندگی ما نشود.

راهپیمایی اربعین یک فرهنگ است و زنده نگه داشتن اربعین فقط برای امام حسین (ع)  حاکی از زنده بودن آن امام همام  وتجلی جوشش خون وقیام اوست که هر سال اربعین پرشورتر از قبل تکرار می شود.

بعید نیست که  راهپیمایی اربعین بتواند  زمینه ساز  انقلاب مهدویت وبه تعبیرهوشمندانه مقام عظمی ولایت موجب تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» شود و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت ها و اقوام مختلف، در این راهپیمایی بیشتر شود.

 و درپایان اربعین حسینی  مظهرفرهنگ ،حماسه ،عشق ،معرفت ، آزادگی ،انسانیت،شهادت ،شجاعت ،اخلاق و ایثار و راه حل مش سیاسی را  بر همه مسلمانان و ارادتمندان ، آزادیخواهان بویژه شیعیان حقیقی آن امام همام تسلیت وتعزیت عرض می کنیم .

انشالله که درسها وعبرتهای عاشورایی همانطور که تا حالا نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه ونگه و هدایت کرده درادامه این  مسیر پر پیچ وخم  وپر از فتنه وآشوب جهانی بتواند راهگشا وزمینه ساز اتصال این انقلاب به انقلاب مهدوی آقا امام زمان (عج) باشد.

عالم ، همه خاک کربلا بایدمان
پیوسته به لب ، خدا خدا بایدمان

تا پاک شود ، زمین ز ابنای یزید
همواره حسین ، مقتدا بایدمان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: