« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
برنا : در مطلب زیر می‌خواهیم ببینیم در بیهوشی حین عمل‌های جراحی دقیقا چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد.

سال پیش در چنین روزی اولین بار از یک ماده شیمیایی برای بیهوش کردن بیماران در بیمارستان عمومی ماساچوست آمریکا استفاده شد و از آن روز به بعد به خاطر فواید بیهوشی و کمکی که به درمان بیماری‌ها کرده‌است، این روز به نام روز جهانی بیهوشی در جهان ثبت شد.

از یک تا ۱۰ را برعکس می‎شمارید و کم‌کم به خواب می‎روید، به همین سادگی. مغز دیگر نمی‎داند در طول این مدت که بیهوش بوده‌‌اید چه اتفاقاتی برای بدن شما رخ داده‌است. داروی بیهوشی مثل یک ماده خواب‌‌آور، قشر مغز و قسمت‎هایی از ساقه مغز را که با بیهوشی مرتبط هستند آرام می‌‌کند و تنفس هم آرام می‌‌شود. وقتی به هوش می‎آیید فکر می‎کنید دقیقا همین چند ثانیه پیش بود که خواب‎تان برد و هیچ اتفاقی در این مدت نیفتاده‌است.

در زمان بیهوشی نمی‌‌توانید سرفه کنید و با این کار از ورود مواد داخل معده به ریه‎ها جلوگیری کنید برای همین است که پزشکان توصیه می‌‌کنند قبل از عمل جراحی و بیهوشی حتما محتویات معده‎تان خالی شود و دیگر هم چیزی نخورید. هرکسی بعد از بیهوشی دردسر‌هایی دارد که خواه ناخواه باید با آن‎ها کنار بیاید البته ممکن است فقط یکی دو روز طول بکشد، اما به هرحال تهوع و سرگیجه از بیشترین مشکلاتی است که برای خیلی‎ها به وجود می‎آید.

بیهوشی چند حالت در بدن ما ایجاد می‌‌کند؛ اول این‌که برای آن‌که درد را احساس نکنیم نوعی بی‌حسی در بدن به وجود می‌آورد. هوشیاری را از بین می‌برد تا ما به اتفاقاتی که در طول عمل جراحی می‎افتد آگاه نباشیم، چون قطعا باعث ترس و نگرانی و استرس شدید می‎‌شود. فراموشی حافظه در زمان عمل کمک می‎کند نفهمیم چقدر طول کشیده که در اتاق عمل بوده‎ایم و گذشت زمان را احساس نکنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: