« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
اسداله ربانی مهر
دو کشور ایران وبحرین از گذشته تا امروز اختلافات زیادی با هم داشته اند و به شکلی می توان گفت به نوعی جدال ایران وبحرین جدال فرهنگ وتمدن در برابر پول و نفت است..
پایگاه خبری آوای رودکوف- اسدالله ربانی مهر:در بازی اخیر دو تیم ملی فوتبال ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی فوتبال شاهد اتفاق تلخی بودیم که در میدان فوتبال کمتر دیده می شود و باعث ناراحتی بسیاری از فوتبال دوستان در کشورمان و حتی بازتاب منفی آن در رسانه های مختلف جهان بودیم.


اما واقعیت این است که فوتبال بازی صلح و دوستی است حتی بعضی کشورها که با هم در جنگ هستند با هم بازی می کنندو هیچ گاه اختلافات سیاسی را به مستطیل سبز راه نمی دهند که در کشورهای توسعه یافته بیشتر این موضوع دیده میشود و برای آنها موضوع فوتبال فارغ از مسائل سیاسی به یک فرهنگ تبدیل شده است .

اما دو کشور ایران وبحرین از گذشته تا امروز اختلافات زیادی با هم داشته اند و به شکلی می توان گفت به نوعی جدال ایران وبحرین جدال فرهنگ وتمدن در برابر پول و نفت است که همین یک جمله کوتاه نشانه جایگاه دو کشور است هر چند که فارغ از این تحلیل ها و اختلافات هواداران فوتبال باید به این اختلافات توجه نکنند و اجازه ندهند فوتبال ، این ورزش پرهیجان با مخاطب بالا درگیر حاشیه های سیاسی شود هرچند اقدام غیراخلاقی بازیکنان تیم بحرین نشان داد که این کشور هنوز سال ها با فرهنگ و تمدن بیگانه است و به دنبال به حاشیه ‌کشیدن فوتبال است و در گذشته هم این موضوع چندین بار دیده شده است.

  بحرین کشوری با ۷۰۰کیلومتر وسعت که دیدن آن روی نقشه بدون چشم مسلح امکان ندارد و بزرگترین هنرشان این بود که سال ۲۰۱۲ در برابر پیشرفت های تکنولوژی های روز دنیا  تنها عنوان خود را از امیر به پادشاهی تغییر دادند این روزها در منطقه و  با توجه به اختلافات داخلی منطقه احساس بزرگی می کنند اما باید بدانند که اصالت و بزرگی  فروشی نیست ،  و پول دادن به غربی ها  و درست کردن جزیره ها و استخرهای مصنوعی و یا گردش ماشین های گرانقیمت در خیابان های منامه برای آنها شخصیت و بزرگی نمی آورد .

ایران اسلامی با تمدنی کهن و شخصیت های جهانی چون بوعلی سینا،فردوسی،مولانا وحافظ و پیشرفت های خوبی که در سال های اخیر در حوزه پزشکی،هسته ای ،نانوتکنولوژی و...به دست آورده یک قدرت بزرگ در منطقه است که در همه معادلات بین المللی نقش ایفا می کند و هنر بعضی کشورهای عربی  این است که فربه شوند تا به قول ترامپ بهتر دوشیده شوند.
 فوتبال  به عنوان ورزش پرطرفدار فراتر از مسائل سیاسی نشانه و منادی صلح و دوستی و سلامتی است و در آیین نامه فیفانیز این موضوع به خوبی دیده شده است و همه کشورها باید به این میثاق و قانون جهانی پایبندباشند.

به هرحال تماشاگران فهیم ایرانی در بازی آینده با بحرین نشان خواهند داد که  ایران مهد تمدن و فرهنگ است و این اقدامات غیراخلاقی در ورزشگاه با عظمت آزادی  با این هواداران با فرهنگ که آبروی خاورمیانه است جایگاهی  ندارد و به همه کشورهای منطقه  بالاخص مردم بحرین  بزرگی و فرهنگ غنی و شایسته  ایرانی  را به نمایش خواهند گذاشت .

اسداله ربانی مهر
کارشناس ارشد مدیریت بین الملل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: