« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
جهان
وزیر مشاور در امور خارجه سعودی مدعی شد که تا زمان تغییر رفتار ایران، دولت سعودی مذاکره‌ای با این کشور نخواهد داشت.
به گزارش فارس،«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی، با حمله به جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تنها از راه فشار حداکثری می‌توان ایران را به پای میز مذاکره آورد.

اخبار سیاسی- الجبیر در گفت‌و‌گو با روزنامه «لیبراسیون» فرانسه، افزود: «ما خواهان تغییر رفتار ایران هستیم نه تغییر نظام حکومتی این کشور؛ نظام حکومتی به خود مردم ایران مربوط می‌شود؛ ما نمی‌دانیم که ایران یک انقلاب است یا دولت. هر زمانی که ما برای رسیدن به یک راه‌حل با ایران تلاش کردیم؛ با مرگ و خرابکاری پاسخ ما را داد.»

این مقام سعودی در ادامه در اظهاراتی متناقض گفت: «عربستان سعودی مخالف هرگونه گفت‌و‌گویی با ایران است و این کشور باید رفتار خود را تغییر دهد و جامعه جهانی به ایران اجازه نمی‌دهد تا به رفتارهای خود ادامه دهد. ایران نمی‌تواند اقدام به شلیک موشک بالستیک کند و امیدوار باشد که به هیچ وجه مجازات نشود.»

او گفت که سیاست جلب رضایت ایران، فایده‌ای نخواهد داشت.

عادل الجبیر در خصوص جنگ یمن نیز مدعی شد که حوثی‌ها این جنگ را به عربستان سعودی تحمیل کرده‌اند و اولویت ریاض در مرحله کنونی حمایت از دولت منصورهادی و مبارزه با القاعده، داعش و انصارالله یمن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین