« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
در گفت و گو با آوای رودکوف مطرح شد:
هدف نهايی اجرای برنامه توليد سالم در كشور، سوق دادن داوطلبانه کشاورزان به سمت تولید محصول سالم در کشور با استفاده از امکانات غیردولتی است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:احمد بایبوردی رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی  در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهار کرد: استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و باقی ماندن اين ترکیبات در محصولات سبب شده است تا اصلیترین راهبرد مهم برای توسعه کشاورزی در کشور، در وهله اول، افزایش سطح سلامت جامعه با اولویت قرار گرفتن تولید محصول سالم و در وهله بعد، توليد محصول ارگانیک باشد.

وی افزود: از پشتوانه‌های قانونی اجرای برنامه توليد سالم در كشور، می توان به تکالیف برنامه پنجم توسعه در تحت پوشش قرار گرفتن حداقل 25 درصد سطح توليد به محصولات سلامت تا پايان برنامه پنجم و نیز، ماده 29 قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، مبنی بر کنترل کیفی، بازرسی و صدور گواهی کیفیت برای محصولات كشاورزي و تعريف استانداردها و معيارهاي فرآيند توليد تا عرضه اشاره کرد.

بایبوردی ضمن بازگو نمودن هدف نهايی اجرای برنامه توليد سالم در كشور ادامه داد: هدف نهايی اجرای برنامه توليد سالم در كشور، سوق دادن داوطلبانه کشاورزان به سمت تولید محصول سالم در کشور با استفاده از امکانات غیردولتی است.

وی افزود: کشاورزان به اين باور مي‌رسند كه به منظور ايجاد اطمینان‌خاطر در مصرف‌کنندگان بايد به توليد محصول سالم روي آورده و به عرضه آن در بازار بپردازد.

 بایبوردی از تفاوت کشاورزی ارگانیک با سیستم های دیگر کشاورزی گفت و خاطرنشان کزذ: کشاورزی ارگانیک از جنبه های مختلفی با سیستم های دیگر کشاورزی تفاوت دارد در این سیستم با باز گردانیدن ضایعات تولید حاصل از منابع تجدید شونده به خاک به عنوان مواد غذایی بدون آلودگی حاصلخیزی خاکهای کشاورزی تامین می شود کنترل آفات و بیماری های گیاهی توسط خود سیستم و بدون استفاده از آفت کشها و علفکشها و کودهای شیمیایی و هورمون های نباتی و آنتی بیوتیکها و یا دستکاری های ژنتیکی انجام می شود.

گفتگو از: امیر مسعود طایفه سلطانخانی /خبرنگار آوای رودکوف؛آذربایجان شرقی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: