« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
گیاهان دارویی
علف لیمو نوعی از علفهای استوایی است که بوی لیمو می‌دهد. اخیراً محققینی در اسراییل خواص ضد سرطانی در آن یافته‌اند.
پایگاه خبری آوای رودکوف- امیر مسعود طایفه سلطانخانی:چای علف لیمو نیز دارای خاصیت آرامبخشی و خواب آوری می دانند و برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند، مفید است.

کافیست قبل از خواب یک فنجان چای علف لیمو بنوشید یا چند قطره روغن علف لیمو به دستگاه بخور اضافه کنید تا در فضای اتاق پخش شود.

علف لیمو به آرامش عضلات و اعصاب کمک کرده و تاثیر مثبت در بهبود کیفیت خواب دارد.

سیترال موجود در علف لیمو از تجمع چربی های شکمی جلوگیری کرده و به سوخت و ساز و تبدیل چربی به انرژی کمک می کند و با اکسیداسیون اسیدهای چرب بدن، افزایش متابولیسم بدن و کالری سوزی با چاقی مبارزه و به لاغری کمک می کند.

مصرف منظم علف لیمو به کنترل تری گلیسیرید و کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و با جلوگیری از تجمع چربی ها در دیواره عروق خونی، جریان خون را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند آترواسکلروز را کاهش می دهد.

علف لیمو دارای خاصیت دیورتیک است و با افزایش حجم ادرار به پاکسازی و دفع ضایعات و سموم بدن کمک کرده و برای کاهش اسید اوریک بدن، حفظ سلامت کبد و کلیه ها و دستگاه گوارش و دفع چربی های اضافی بدن مفید است.


روغن علف لیمو دارای خواص ضدمیکروبی و ضدباکتریایی قوی است که با عفونت های پاتوژنی مختلف مانند باکتری اچ پیلوری و ای کولی مقابله کرده و از اختلالات دستگاه گوارش مانند زخم معده پیشگیری می کند.

روغن علف لیمو عملکرد روده و هضم را بهبود بخشیده و خاصیت ضد التهابی این گیاه برای درمان یبوست، کولیت اولستراتیو، اسهال، تهوع و درد معده مفید است.

علف لیمو حاوی آهن و فولات است و مصرف آن به حفظ سطح هموگلوبین خون کمک کرده و از بیماری های مرتبط با کمبود آهن و کم خونی پیشگیری می کند.

علف لیمو دارای خاصیت ضدعفونی کننده، ضدمیکروبی و ضدقارچی است که برای درمان عفونت هایی نظیر کرم حلقوی، زخم ها، عفونت پای ورزشکاران، گال و عفونت های دستگاه ادراری مفید است.

مطالعات نشان داده اند که این گیاه با مهار رشد پاتوژن ها به درمان عفونت های پوستی همچون عفونت های مخمر نیز کمک می کند.

علف لیمو خاصیت مسکن دارد و به تسکین سردرد و میگرن کمک می کند.

مواد مغذی موجود در علف لیمو گردش خون را بهبود بخشیده و به کاهش علائم اسپاسم، گرفتگی عضلانی، رگ به رگ شدن و کمر درد کمک می کند و برای تسکین درد ناشی از جراحت های ورزشی مانند در رفتگی، جراحت های داخلی و کبودی مفید است.


علف لیمو ذهن را تحریک کرده و علائم اختلالات عصبی نظیر تشنج، عصبی شدن و سرگیجه را کاهش می دهد.

سیترال موجود در علف لیمو با حفظ سطح مطلوب انسولین و بهبود تحمل گلوکز در بیماران دیابتی به درمان دیابت نوع 2 کمک می کند.

علف لیمو به بهبود عملکرد سیستم های حیاتی بدن از جمله گوارش، تنفس، دفع و سیستم عصبی کمک کرده و باعث جذب بهتر مواد غذایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و عصاره علف لیمو اثر مثبت در فعالیت های التهابی سیتوکین ها دارد.

علف لیمو به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و دارا بودن ویتامین C و A فراوان باعث افزایش الاستیسیته و جوانسازی پوست شده، چین و چروک و آکنه را کاهش می دهد و به زیبایی پوست کمک می کند.

خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی علف لیمو از رشد و نمو میکروب ها در پوست جلوگیری کرده و مانع بروز عفونت های پوستی می شود.

علف لیمو سرشار از آهن است و برای درمان ریزش مو – اگر به دلیل کم خونی و کمبود آهن در بدن باشد – کمک می کند.

استفاده موضعی از روغن علف لیمو و مصرف چای آن ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک در بدن شود.

بعضی افراد در اثر استنشاق علف لیمو دچار مشکلات ریوی می شوند اگرچه این مسئله بیشتر در مورد روغن علف لیمو صدق می کند اما توصیه می شود قبل از مصرف چای علف لیمو نیز با پزشک مشورت شود.

زنان باردار و مادران شیرده از مصرف علف لیمو خودداری کنند.


صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: