« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
به قلم اسداله ربانی مهر
داشتن سواد رسانه ای برای مدیران در فضای امروز جامعه یک ضرورت است و مدیران اهل رسانه که سواد رسانه ای دارند در امورات مختلف کاری خود موفق تر هستند ...
پایگاه خبری آوای رودکوف- اسدالله ربانی مهر:داشتن سواد رسانه ای برای مدیران در فضای امروز جامعه یک ضرورت است و مدیران  اهل رسانه که سواد رسانه ای دارند در امورات مختلف کاری خود موفق تر هستند...


۱- رابرت مرداک ،يكي از يهوديان صهيونيست و مالک بیش از ۵۰ رسانه بزرگ دنیا در مصاحبه ای در مورد اهمیت وجایگاه رسانه گفت: به رییس جمهور آمریکا گفتم :اگر اعلام کنم که تو مرده ای، به سادگی نمی توانی زنده بودنت را اثبات کنی!

۲- چند وقت پیش شخصی بنام Devorise Dixon پستی در فیس بوکش منتشر می کند :"فست فود نخورید، من دیروز به KFC رفتم و یه مرغ ۳ تیکه سفارش دادم، یکی از تکه ها خیلی سفت و مثل لاستیک بود شبیه ....

همین پیام کوتاه تو فاصله چند روز بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ بار Share میشه، این پست به هند میرسه و کسانی که این پست ها رو دیدن اعلام کردن که دیگه به KFC نمیرن و این واقعا توهین به مشتریان است و....

۳- در جنگ سوریه تصویر کودکی در شبکه های اجتماعی آنقدر تاثیر گذاشت که از دانش آموزان یک مدرسه در کشور نیجریه تا محل سالن جلسات سازمان ملل به نمایش گذاشته شد.
هدف از آوردن  این سه مثال در این تحلیل ، اشاره‌ای کوتاه به جایگاه رسانه و تاثیر آن بر افکارعمومی درجامعه امروزی است که رسانه ها اعم از نشریات و خبرگزاری ها و از همه مهمتر فضای مجازی که امروز فراگیرتر از سایررسانه هاست می توانند به صورت بسیار خاص در رفتار افکار عمومی تاثیر داشته باشد. 

واقعیت این است که امروز و در عصرارتباطات ،رسانه توانسته همه امورات زندگی را تحت تاثیر قرارداده و از محیط کار تاخانواده  و ارتباط با مردم جامعه تحت تاثیر رسانه ها قراربگیرد و به واقع می توان گفت نه اینکه افراد بر رسانه تاثیر می گذارند بلکه رسانه ها رفتار و زندگی فردی و اجتماعی شهروندان را تعیین و تحت تاثیر قرار می دهند.

اما با توجه به تنوع انواع مختلف رسانه ها و شرایط اشاره شده سواد رسانه ای امری بسیار مهم و یک نیاز اساسی برای همه مردم بالاخص مدیران است ، سواد رسانه ای در شرایط فعلی به کمک مخاطبان رسانه ها می آید؛ و هدف از داشتن سواد رسانه ای قابلیت درک، آماده سازی و  داشتن قابلیت تشخیص اخبار درست از اخبار غیرواقعی است واینکه در تصمیم گیری ها ،اظهارنظرها و برنامه ها تحت تاثیر اخبار غیرمنطقی قرارنگیرند و توانایی تشخیص اخبار را داشته باشند.

امروز تنوع زیادی در رسانه ها دیده می شود و همین باعث شده که برای دریافت اخبار درست و تشخیص صحت اخبار، همه افراد بالاخص مدیران باید توانایی و سواد کافی داشته باشند  و سطح مطالعه خود را در همین زمینه بالا ببرند و بدانند که داشتن سواد رسانه ای برای مدیران در فضای امروز جامعه یک ضرورت است و مدیران  اهل رسانه که سواد رسانه ای دارند در امورات مختلف کاری خود موفق تر هستند و کسانی که سطح سواد رسانه ای کافی نداشته باشد نمی توانند در فضای امروز جامعه موفق باشند و بیشتر دچار روزمره گی هستند و حالت انفعالی دارند و  باید سعی شود سطح سواد رسانه ای  همه افراد جامعه بالاخص مدیران و همه اقشار مختلف و تاثیرگذار رسانه گسرش یابد.

اسداله ربانی مهر / کارشناس ارشد مدیریت بین الملل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: