« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
رئیس شورای ملی زعفران ایران، خبر داد‌:
رئیس شورای ملی زعفران ایران، گفت: به منظور حمایت از محصول زعفران و مدیریت برفرآیند کاشت، داشت وبرداشت، مزارع زعفران کشور شناسنامه‌دار می‌شوند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، محسن احتشام، اظهار کرد: برای برداشت زعفران و به منظور رهگیری محل تولید این محصول به مزارع کد 13 رقمی اختصاص داده می شود .
رئیس شورای ملی زعفران ایران، بیان کرد: از طریق کد 13 رقمی محل تولید زعفران و اصالت آن را شناسایی کرد.

او، یادآور شد: این شناسه 13 رقمی شامل کد پستی محل، روستا، کشاورز، مزرعه، کد کشور و کد استان تولید کننده است که می توان آن را چه در داخل و چه در خارج از کشور رهگیری کرد.

رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران کشور، 120 هزار هکتار است، گفت: از مزیت‌های طرح شناسنامه‌دار کردن مزارع زعفران می‌توان به امکان تمایز محصول خالص و حاصل تلاش کشاورز از محصول تقلبی موجود در بازار ، اشاره کرد.

احتشام از دیگر مزایای شناسه 13 رقمی را محصول با شناسنامه و با اصالت، دانست و متذکر شد: رهگیری محصول زعفران با این شناسه 13 رقمی، به گونه‌ای است که افتخار بهترین محصول به خود کشاورز برمی‌گردد.
او، گفت: با این عمل مشخص می‌شود کدام کشاورز با حجم زمینی که در اختیار داشته و میزان برداشتی که انجام داده، محصول باکیفیت‌تری تولید کرده است.

رئیس شورای ملی زعفران ایران، خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های جهاد کشاورزی استان هایی که در زمینه کشت زعفران فعال هستند، تشکل‌های بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مناطق زعفران‌کاری، می‌توانند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: