« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
اینجانب بعنوان یک فرهنگی نسل اول انقلاب اسلامی اشاره ای به 6 اهانت در ظرف 6 ماه نموده تا هشداری باشد با اعتدالیون که در دام افراطیون قرار نگیرند که سرانجام مطلوبی را نداشته و شکاف دولت –ملت را ایجاد می نماید.

 

آوای دنا-حاج یدالله مرادی(گچساران):
توضیح: این مطلب را روز 16/بهمن92 تهیه و آماده چاپ نمودم ولی به 3 دلیل انتشار آن را به بعد از دهه مبارک فجر انتقال دادم:

1-پنجشنبه 16 بهمن روز مهمانی لاله ها و ابراز ارادت به شهدا بود و جای این نقد نبود.

2-حال و هوای دهه فجر و ضرورت حفظ وحدت و احترام به مقام رئیس قوه مجریه و رای مردم در 24 خرداد.

3-آمادگی لازم برای خلق حماسه ای دیگر در راهپیمایی 22 بهمن و جواب دندان شکن آحاد مردم به دشمنان

انقلاب و از جمله بنا به دعوت و فراخوان رئیس جمهور برای حضور یکپارچه.

6 ماه خدمت دولت تدبیر و امید 6 توهین به ملت

هر چند انصاف حکم میکند تا در نقد عملکرد دولت جدید هم حوصله بخرج داد و هم بنا به دعوت رهبر عظیم الشان انقلاب جبهه درون نظام را در موضوع مذاکرات ژنو هماهنگ ومنسجم ومقتدر نشان داد تا برخلاف مصیبت فتنه 88 دشمن به انقلاب چشم طمع ننماید ، ولی چون روند توهین و تحقیر این ملت در ادبیات دولتمردان ذوق زده ی جدید روند شتابان بخود گرفته و متاسفانه رئیس جمهور هم آتش تهیه ی آنرا افزود تا جائیکه استاندار سرمازده ی همدان در جملاتی غیرمنطقی و دور از شان یک مقام استانی این مسیر را آلوده تر نمود،لذا اینجانب بعنوان یک فرهنگی نسل اول انقلاب اسلامی اشاره ای به 6 اهانت در ظرف 6 ماه نموده تا هشداری باشد با اعتدالیون که در دام افراطیون قرار نگیرند که سرانجام مطلوبی را نداشته و شکاف دولت –ملت را ایجاد می نماید:

1-آقای اکبر ترکان که فعلا در نقش الهام دولت قبل هر هفته یک عنوان را تصرف مینماید اولین هجمه را اینطور اجرا نمود:

- مشاور ارشد رئيس‌جمهور که با روزنامه حامی هاشمی‌رفسنجانی گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: «شما فكر نكنيد كه يك نفر در مملكت وجود دارد كه مي‌گويد من قانون را قبول ندارم بلكه اين يك جريان مشخص بود كه مي‌گفتند ما قانون را قبول نداريم. اكنون 5/49 درصد آرا را شامل مي‌شوند. اين 5/49 درصد آرا كساني بودند كه در مقابل جرياني كه مقابل قانون ايستاد سكوت كردند. اين 5/49 درصد سكوت كردند و نگفتند كه تو بي‌جهت فكر كردي كه مي‌تواني قانون را قبول نداشته باشي».

2- مفاد توافقنامه ژنو تاکنون بوسیله مقامات دولت اعلام نشده!!یعنی هم مردم را نامحرم تلقی کرده اند و هم نمایندگان مجلس را در جریان ابعاد این قراردادگونه قرار نداده اند . بهمین دلیل هر چند روز یکبار عوامل کاخ سفید گوشه هایی از آنرا اعلام و آقایان ظریف و عراقچی به دفاع و توجیه میپردازند.!!

اما نکنه مورد نظر اینجاست که پیش از این مردم باور داشتند «انرژی هسته ای حق مسلم آن ها است» اما اکنون مردم حق ندارند از حقوق مسلّم خود حرف بزنند، حتی اگر بی سواد باشند؟! پس «حقوق شهروندی» این مردم چه می شود؟ آیا حق شهروندی اختصاص به افرادی دارد که دولت آنها را باسواد و صاحب حق بداند؟

لااقل با یک مناطره و یا گفتگوی دوطرفه که میتوان شفاف موضوع را به قضاوت افکار عمومی قرار دادو اما، به جناب آقای روحانی و برخی دیگر از دولتمردان محترم که توافقنامه ژنو را «بزرگترین توافق قرن»! و «نتیجه تسلیم قدرت‌های بزرگ»! می‌دانند پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌ای برای یک نشست مشترک میان برخی از منتقدان و حامیان توافقنامه یاد‌شده فراهم آورند و هر دو طرف با این شرط که فقط به شواهد مستند از متن توافقنامه تکیه کنند، درباره آن به اظهارنظر بنشینند. باور ما این است که در آینده‌ای نه چندان دور، واقعیت تلخی که این توافقنامه در پی دارد، آشکار خواهد شد، اگر چه نشانه‌های آن از هم‌اکنون نیز قابل دیدن است.

3-آقای دکتر سریع القلم که اینجانب در سال 73 در دانشگاه شهید بهشتی افتخار شاگردی اش را داشته ام ،در اظهار نظری دور از شان علمی و کرسی استادی اش حق اعلام نظر مردم در مورد مسائل مهم و تاثیرگذار بر زندگی شان را منع و غیر تخصصی و نادرست و توهین آمیز بیان میدارد:

محمود سریع القلم مشاور ارشد و مغز مفتکر دولت تدبیر و امید در گفتگو با یکی از روزنامه های اصلاح طلبان با تحقیر همان مردم گفته است:

«صدا و سیمای ما هم متاسفانه به این جریان کمک می‌کند. از یک لبوفروش یا راننده تاکسی که تمام روز را سرگرم حل مشکلات معیشتی‌اش است، درباره جریان هسته‌ای نظرخواهی می‌کند. بنابراین صدا و سیما اصالتا یک نهاد پوپولیستی است.»

4- موضوع سیاست اهدای کالا بجای نقدینگی یا همان پروسه ی سبد کالا که هم بازگشت تفکر کوپنیسممیباشد و هم علاوه بر تحقیر مردم سوژه خوبی برای دشمنان انقلاب و رسانه های صهیونیستی شده است و آقایان حامی دولت بجای آسیب شناسی و جبران مافات بنوع دیگری مردم را تمسخر میکنند:

آقای مطهری نماینده تهران هم با توهین به مردم شریف ایران گفت: ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند.این در حالی است که :

به دنبال بي تدبيري و بي تجربگي سكانداران دولت يازدهم در توزيع سبد كالا به شكل كاملا ابتدايي كه ناظر بيروني را به ياد دوران قحطي مي اندازد، اينبار هم مردم و دولت هاي قبلي مقصر اين وضعيت شناخته شده‌اند.

اما آقای رئیس جمهور، آیا این کار باعث افزایش کرامت انسانی مردم و سربلندی کشور در جهان شده است یا تصویری از مردم صدقه بگیر از ایرانیان را در جهان منعکس نشده است؟

این گفته ی واندی شرمن مذاکره کننده امریکایی است: «شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد و این به نوعی نشان‌دهنده این است که کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است، همانطور که روحانی قول داده بود این پول صرف اهداف دیگر نشود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتقادات وارده به طرح توزیع سبد کالا در ایران نوشت: در ادامه گزارش آمده است: نرخ بالای تورم و وضعیت اقتصادی رکود تورمی در کنار نرخ بالای بیکاری جوانان نشان می دهد که بسیاری از شهروندان ایرانی برای خرید مواد غذایی اساسی خود با مشکل مواجه هستند

گزارش بی بی سی و ......بماند . این لطمه با اعتبار جهانی جمهوری اسلامی را کی باید جوابگو باشد؟.

5-اما شوک آنجا آغاز شد که رئیس جمهوری که خود یک حقوقدان است و قطعا باید احترام و کرامت انسانها را ولو مخالف و منتقد بجا آورد در دیدار با روسای دانشگاهها افراد منتقد را بیسواد معرفی و به نوعی فاقد توان ارائه نظر اعلام میدارد.و آنها را متهم میکند که از جایی هم تغذیه میشوند؟؟!!آقای روحانی یادمان باشد که به تعبیر استاد قدیانی:

من برایم این روزها یک سؤال پیش آمده و آن اینکه آیا آیت‌الله جوادی آملی هم که در نقد توافق‌ ژنو فرمودند: «بعد از دست دادن با آمریکایی‌ها باید انگشت دست خود را شمرد»، در ردیف همان «عده معدود بی‌سواد»ی هستند که «از جایی تغذیه می‌شوند» یا خیر؟! سایر مراجع عظام چطور؟ امامان جمعه و جماعات چطور؟! علمای اعلام چطور؟! خود نخبگان و دانشمندان هسته‌ای چطور؟! مع‌الاسف آنقدر توافق ضعیفی بسته‌اید که علاوه بر خوبان روزگار حتی صدای هوشنگ امیراحمدی دلال رابطه با آمریکا هم درآمده است! به راستی چگونه است که شما رئیس‌جمهور خونریز آمریکا را «مؤدب و باهوش» می‌دانید اما با مردم وطن خود، اینگونه سخن می‌رانید؟! و وقتی شما چنین سخن می‌گویید، دیگر چه انتظاری از مشاوران ارشد حضرتعالی است که رای نیمی از مردم را رای به بی‌قانونی نخوانند؟!

بفرمائید با سواد چه کسانی اند؟
1- با سواد کسانی هستند که کراوات زده و پز روشنفکری بدهند.؟
2-کسانی که دم از غرب می زنند و از چیزی به نام اسلام بی خبرند!
3-کسانی که مدرکشان را از غرب گرفته باشند ؟
آیا محرمانه بودن و تاریخی بودن توافق نامه ژنو به حدی است که همه بایستی مجبور باشند قرائت و برداشت جنابعالی و همکارانتان در دولت را بپذیرند و اساتید و دانشجویان رشته های حقوق، روابط بین الملل و افراد آگاه و مسلط به زبان های خارجی، حق ندارند خلاف قرائت به اصطلاح رسمی دولت، برداشت و تفسیر یا ترجمه دیگری را ارائه دهند؟ و اگر اینطور بود باسوادی و بیسوادی روشن میشود؟ آیا ده ها استاد و هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان و تشکل های دانشجویی که در رابطه با عملکرد دولت در توافق نامه ژنو بحث و انتقاداتی داشتند، بی سواد و مزدوراند؟
آیا صیانت از میراث شهداء و دانشمندان هسته ای، دغدغه یک عده بی سواد است که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند؟

6- و اما دسته گل ویژه را استاندار همولایتی اینجانب در همدان به آب داد تا نشان دهد که خوی منیت و زور گویی را در رفتار اعتدالگرایانه اش نمیتواند پنهان کند .آنجا که چنان مجذوب دولت تدبیرش قرار گرفته و از سوز سرما بجای تدبیر برای رفع مشکلات مردم در برف سنگین نازل شده روی به فرافکنی آورد و اظهاراتی غیر اخلاقی و عصبی گونه خطاب به منتقدین بیان نمود:

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت عصر امروز در جمع کارگران همدانی با بیان اینکه با تدبیر دولت نمایندگان ایران در مذاکرات سرافرازانه از حقوق ملت دفاع کردند، از منتقدان توافقنامه ژنو گلایه و سخنان رئیس‌جمهور در این زمینه را تکرار کرد.

وی افزود: با وجود این همه پیشرفت که اتفاق افتاده، برخی یا کوردل هستند یا مغرض و یا به قول رئیس‌جمهور بی‌سوادند، حرف و چیزی را می‌گویند که رژیم صهیونیستی می‌خواهد، یعنی می‌خواهند بگویند توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.
انتظار است که رئیس جمهور محترم در جهت جبران و جلوگیری از این خطاها علاوه بر عذرخواهی (همین هم ناشی از صداقت ایشان بود)تذکر عملی به حواریون افراطی خود داده و با احساسات مردم فهیم و ظریف و این سرزمین شهداپرور بازی نکنند و اجازه انتقامجویی و کینه ورزی ندهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: