« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی اصفهان، خبر داد:
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با تأکید بر تنوع شیلاتی استان اصفهان، گفت: حدود 120 تا 130 نوع از انواع آبزیان در استان اصفهان تولید می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، محمدرضا عباسی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از جمله انواع شیلات این استان می‌توان به ماهیان گرمابی، سردآبی، زینتی، خاویاری و سایر آبزیان مانند زالو، اشاره کرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، بیان کرد: برای هرکدام از تولیدکنندگان، برنامه‌های خاصی داریم و به همین منظور گردهمایی بزرگ آبزی‌پروران سردآبی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، برگزار شد.

او، یادآور شد: بهداشت و بیماری‌های آبزیان، بیمه، روش‌های نوین تولید و تجهیزات جدید از جمله اموری است که در شیلات استان باید به آن توجه شود.

این مدیر با بیان اینکه تلاش و همت تولیدکنندگان و مدد گرفتن از دانش و تکنولوژی و برنامه‌ریزی مدیریت شیلات استان، به رشد خوب در تولید شیلات منجر شده است، گفت: ماهیان خوراکی و ماهیان زینتی از جمله تقسیم‌بندی شیلات استان اصفهان است.

او از تولید سالانه بیش از 9 هزار و 353 تن تولید در استان اصفهان، خبر داد و تأکید کرد: در مجموع بیشترین تولید ماهیان خوراکی مربوط به ماهیان سردآبی است که بیش از 7 هزار و 500 تن تولید را شامل می‌شود.

عباسی، ماهی قزل‌آلا را یکی از محبوب‌ترین ماهیان سردآبی استان اصفهان برشمرد و اضافه کرد: است، گفت: تولید سالانه ماهیان زینتی در استان اصفهان، بیش از 67 میلیون قطعه، است.

او، ادامه داد: اصفهان در تولید بچه ماهی قزل‌آلا با بیش از 50 میلیون قطعه تولید از استان واردکننده بچه ماهی به استانی صادرکننده تبدیل شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریت شیلات استان، توسعه فرهنگ مصرف آبزیان است، گفت: در این راستا، اقدامات گسترده‌ای شکل گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف در سطح استان اشاره داشت.

عباسی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سطح استان اصفهان موجب شده مصرف سرانه آبزیان از حدود 2 کیلوگرم در دهه 70 به بیش از 10 کیلوگرم در شرایط کنونی برسد، تصریح کرد: مصرف آبزیان یکی از راه‌های اصلی تأمین پروتئین جامعه است.

او تلاش‌ها برای افزایش سرانه مصرف ماهی را یکی از بزرگترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در سبد غذائی خانوار برشمرد و گفت: در حالیکه مصرف متوسط جهانی حدود 20 تا 21 کیلوگرم است، میزان مصرف این تولیدات در ایران، نصف است.

عباسی اظهار کرد: در حال حاضر، بیش از 8 بازار تخصصی آبزیان و 12 واحد فرآوری در استان فعالیت می‌کنند و در مجموع 35 گونه آبزیان در شهر اصفهان عرضه و به مصرف مردم می‌رسد و بخشی از آبزیان نیز به سایر استان‌ها و حتی کشورهای منطقه صادر می‌شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: