« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف:؛ «۲ اسفند ۹۸» تاریخی که هر روز در ذهن بسیاری از مجریان ؛ ناظران و کاندیدهای احتمالی و هواداران آنها مرور می‌شود و هر روز که به آن نزدیک‌تر می‌شویم، این تاریخ بیش‌ازپیش برای مردم در سطح جامعه نیز معنی‌دار خواهد شد دست اندرگان باید ها و نبایدهای خود را فریاد می زنند و نامزدهای احتمالی و هواداران آنها مواضع و حضور خود را به نوعی اعلام می کنند.در همین راستا اخبار کوتاهی از انتخابات اسفندماه سال جاری را با هم مرور می کنیم.


 توصیه دبیر شورای نگهبان به داوطلبان انتخابات مجلس
از ابتدای هفته آینده، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز می‌شود و من توصیه می‌کنم که هرکس قصد ثبت‌نام دارد، خوب قانون را مطالعه کرده و از شرایط ثبت‌نام آگاه شود.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آن‌هایی که شرایط قانونی را داشته باشند و انگیزه‌ای جز خدمت و رفع مشکل مردم را ندارند، برای نمایندگی ثبت‌نام کنند و افرادی که آلوده به فسادند و انگیزه‌های سوء دارند، باید بدانند مجلس جای آن‌ها نیست.

تکاپوی بهاری ها برای رسیدن به پارلمان
در روزهای باقیمانده تا آغاز ماراتن انتخابات مجلس و در شرایطی که اصولگرایان و اصلاح طلبان در پیچ و خم رسیدن به وحدت هستند، دولتمردان و مدیران نهم و دهم هم بیکار ننشسته اند و برخی از آنها برای رفتن به بهارستان خیز برداشته اند.

 میرلوحی: اگر مردم از اصلاح طلبان عبور کنند، منزل بعدی اصولگرایی نیست

محمود میرلوحی، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت:از آقای عارف و هیئت رییسه شورای عالی سیاستگذاری خواستیم تا با شورای نگهبان رایزنی کنند تا افراد باتجربه‌تر و امتحان پس داده تایید صلاحیت شوند و این تفاهم ایجاد شود.

شاید برخی فکر کنند اگر مردم از اصلاحات اعلام نارضایتی می‌کنند، نهایتا مجبور خواهند شد باز به سمت اصولگرایان بروند درحالی که چنین تحلیلی کاملا اشتباه است. اگر کسی هم چنین تحلیلی دارد با واقعیت‌های میدانی سیاست خیلی غریبه است.

روایت یک عضو کارگزاران از شیوه تهیه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان
یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: کارآمدی، امکان رای آوری و پایبندی به مواضع اصلاح‌طلبی از شاخص‌هایی است که بر اساس آن افراد در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گیرند.

علی محمد نمازی در گفت وگو با ایسنا، درباره دغدغه‌های جریان اصلاحات برای انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین نگرانی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس، عدم استقبال و مشارکت کافی مردم در انتخابات است، زیرا علایمی وجود دارد که نشان می دهد مردم دلسرد هستند.

 وی ادامه داد: راه دلگرم کردن مردم حضور همه جریان‌های سیاسی در انتخابات است. هیات‌های اجرایی، نظارت، مراجع چهارگانه استعلام و شورای نگهبان نقش مهمی در رقابتی کردن انتخابات مجلس دارند. شورای نگهبان فضا را برای انتخابات رقابتی فراهم کند، زیرا مشارکت بالا در انتخابات یکی از نشانه‌های مهم اقتدار و مقبولیت نظام است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: