« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
در گفتگو با آوای رودکوف مطرح شد:
دانش آموختگان در شرایط کنونی که دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی خیلی آسانتَر از گذشته است با مطالعه این دستاوردهای نو، نقش به سزایی در انتقال آنها ایفا نمایند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: فهم و قبول نوآوری ها و یافته های تحقیقاتی برای دانش آموختگان کشاورزی سربعتَر از جامعه کشاورزی اتفاق می افتد و از اینرو در تسریع نشر و گسترش یافته ها می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

حسین کوهستانی در گفت و گو با خبرنگار آوای رودکوف، افزود: دانش آموختگان در شرایط کنونی که دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی خیلی آسانتَر از گذشته است با مطالعه این دستاوردهای نو، نقش به سزایی در انتقال آنها ایفا نمایند.

وی اظهار کرد: انگیزه پایین در بین فارغ‌التحصیلان کشاورزی و پایین بودن تجربه عملی آنان به گواه همه دست اندرکاران بخش کشاورزی در فارغ‌التحصیلان کشاورزی مشاهده می شود.

کوهستانی ادامه داد: پایین بودن تجربه عملی فارغ‌التحصیلان کشاورزی از مشکلات آموزشی در دانشگاه های کشور ناشی می شود که بیشتر بر پایه کلاس های نظری استوار است تا کارهای عملی.

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با اشاره به علّت پایین بودن تجربه عملی فارغ‌التحصیلان کشاورزی یادآور شد: پایین بودن تجربه عملی به ایراد آموزش در کشور حتی در سطوح پایین تَر یعنی مدارس برمی گردد و امروزه به یک فرهنگ تبدیل شده است، ما دانش آموزان را مجبور به حفظ مطالب علمی می کنیم در صورتی که در دنیا دانش آموزان علوم را به جای حفظ کردن را می آموزند.

کوهستانی اذعان داشت: دانش بالا، جوانی و انرژی، دسترسی آسان به تکنولوژی و علوم به روز و تسلط بر نرم افزارها و صفحات ارتباط جمعی را می توان از امتیازات دانش آموختگان کشاورزی برای انتقال یافته های تحقیقاتی قلمداد نمود.

وی افزود: نتایجی که کاربردی بوده و در افزایش بهره وری بخش کشاورزی بتوانند اثرگذار باشند با دخالت فارغ التحصیلان کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار می گیرند، برای مثال برطرف شدن مشکلاتی مانند بحران کمبود آب، بحران دریاچه ارومیه، مشکل ریزگردها و اُفت سطح آب های زیرزمینی و ... با حضور دانش آموختگان کشاورزی در کنار بهره برداران قابل پیش بینی است.

کوهستانی، ضمن بازگو نمودن علل انگیزه پایین در بین فارغ‌التحصیلان کشاورزی تاکید کرد: انگیزه پایین در بین فارغ‌التحصیلان کشاورزی ناشی از عدم وجود فرصت‌های شغلی برای آنان است، چون که همه فارغ‌التحصیلان فکر می‌کنند باید در کارهای اداری مشغول شوند.

گفتگو از امیرمسعود طایفه سلطانخانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: