« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
یک خبر چند خط تحلیل؛
خبر: متعاقب اعلام استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برخی منابع و رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران این چنین تبلیغ می کنند که ایران متحد استراتژیک خود یعنی عراق را از دست داده است!
پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از العالم

خبر: متعاقب اعلام استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برخی منابع و رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران این چنین تبلیغ می کنند که ایران متحد استراتژیک خود یعنی عراق را از دست داده است!


تحلیل: واقعیت آن است که در جریان حرکت اصلاح طلبانه اخیر در عراق برخی کشورهای درون و برون منطقه ای کوشش کردند تا حرکت اصلاح طلبانه مردم عراق را ازمسر اصلاحات به دامن انقلاب و تغییر نظام در عراق منحرف کنند امری که پیشتر بارها تجربه شده بود و به ویژه در ماجرای انتخابات پارلمانی گذشته عراق و متعاقب آن سامان گیری سیاسی عراق عملیاتی شده بود و البته ناکام مانده بود.

در ماجرای اخیر در کنار این تلاش ناکام که متاسفانه شکلی خونین هم به آن داده شد کشورهای مداخله گر مورد اشاره همچنین کوشیدند تا ضمن ایجاد گونه ای انقلاب، طی عملیات روانی حساب شده ای روابط فی مابین عراق و ایران که به شکلی ویژه در ماجرای مبارزه با صدام، اشغال امریکایی عراق و بالاخره مبارزه با داعش جلوه و استحکامی ویژه یافته بود را تخریب و البته برای همیشه نابود کنند امری که در سایه هوشیاری ملت، مراجع و مسئولان عراقی راه به جایی نبرد. در صدر این کوشش های کور می توان طراحی حمله به کنسولگری های ایران در کربلا و نجف و خلق و تبلیغ شایعاتی مانند اینکه نیروهای ایرانی عامل سرکوب تظاهرکنندگان عراقی هستند و ... را می توان به تعداد زیاد شمارش کرد.

    واقعیت چنان که در عرصه عمل نیز خود را نشان داد و می دهد این است که در طول تظاهرات اخیر، جمهوری اسلامی همواره از مردم، مرجعیت و بالاخره قانون در عراق حمایت کرده است و در همراهی با مطالبات مردم عراق نه تنها همراهی جدی کرده بلکه کوشیده است تا از این مطالبات نه قدمی پیش و نه گامی عقب تر حرکت کند. حمایت از قانون، نگاه های مرجعیت و خواست های به حق مرد در واقع رویکرد جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حوادث اخیر عراق بوده است و بدیهی است تمرکز بر جنگ روانی معطوف به مداخله در امور عراق بیش از هر چیز گونه ای اهانت به ملت عدالت خواه و فساد ستیز عراق محسوب می شود.

    شیعیان، اهل سنت و کردهای عراق همواره روابطی تنگاتنگ با جمهوری اسلامی ایران داشته اند و در واقع هجوم به این روابط در کنار همه انگیزه های خارجی گونه ای تلاش جهت شکل دادن به بستری جدید با صبغه ایجاد کینه و دشمنی فی مابین دو کشور در آینده پس از اصلاحات عراق است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین