« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر :
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از متلاشی شدن یک باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری دراستان بوشهرخبر دادو گفت: سرکرده این باند قصد داشت یک‌گونه از پرندگان شکاری کمیاب و گرانبها را به خارج از کشور قاچاق کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، فرهاد قلی‌نژاد، اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی برای زیست و زادو ولد پرندگان است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر، بیان کرد: این ظرفیت سبب شده هر ساله با سرد شدن مناطق شمالی پرندگان کوچ خود را به استان بوشهر آغاز کنند.

او، به زنده‌گیری پرندگان با ارزش شکاری توسط افراد متخلف، اشاره کرد و اذعان داشت: همه ساله با آغاز زمان مهاجرت پرندگان شکاری به ایران، افراد سودجو برای صید این گونه‌های مهم که در راس هرم غذایی جانوری نیز قرار دارند اقدام می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، زنده‌گیری پرندگان شکاری را سبب آسیب فراوان به محیط‌زیست و تنوع زیستی منطقه، دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تمام توان خود را برای حفاظت از همه گونه‌های جانورانی بکار گرفته است.

این مقام مسئول در استان بوشهر، با تأکید بر اینکه متخلفان، بدون هیچگونه گذشت دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده می‌شوند، اضافه کرد: یک باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری توسط یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر، متلاشی شد.

او، گفت: تلاشهای گسترده‌ای در 2 ماه اخیر در راستای مقابله با زنده‌گیری و قاچاق پرندگان شکاری در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.

قلی‌نژاد با اشاره به رصد و فعالیت یک باند تهیه و قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض به کشورهای حاشیه خلیج فارس، خاطرنشان کرد: این باند علاوه بر استان بوشهر در استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور نیز فعالیت می‌کرد که در تور اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گرفتار شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، افزود: با بررسی انجام شده سرکرده این باند با همکاری دیگر قاچاقچیان‌قصد داشت یک گونه از پرندگان شکاری کمیاب و گرانبها را به استان بوشهر انتقال و از آنجا طی مقدماتی به خارج از کشور قاچاق کند.

او، تصریح کرد:ضمن هماهنگی با مقامات قضایی استان در بازرسی از محل اختفای قاچاقچیان 4 نفر متخلف از اعضای باند قاچاق پرندگان شکاری دستگیر که در این ارتباط یک بهله پرنده شکاری در معرض خطر انقراض از گونه بالابان به همراه مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.

او، با اشاره به دستگیری سرکرده این باند، گفت: تلاش می‌شود تا با همکاری دستگاه قضایی دیگر اعضای این باند نیز دستگیر شوند.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: