« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
خاطرات" جهانگیر ایزدپناه"قسمت(8)
گویا مقصد گاز شوروی بود اما اجرای طرح توسط شرکت های اروپایی یا آمریکایی بود که با سرعت عجیبی لوله گاز را می کشیدند و مسیرهای مستقیم را برمی گزیدند ...
پایگاه خبری آوای رودکوف-«جهانگیرایزدپناه» فکر می کنم حدود سال های 45 – 46 بود که لوله بزرگ گاز را می کشیدند . گویا مقصد گاز شوروی بود اما اجرای طرح توسط شرکت های اروپایی یا آمریکایی بود که با سرعت عجیبی لوله گاز را می کشیدند و مسیرهای مستقیم را برمی گزیدند .

متاسفانه آن زمان استان ما نیروی متخصص و فنی نداشت و مشغولیت و درآمد بیشتر نگهبانی و کارهای ساده بود .

شرکت دور لوله ها را بعد از جوش به وسیله نوار روکش هایی پلاستیکی ضخیم و محکمی می پوشاند و طوری آب بندی می کردند که رطوبت به لوله نرسد .

این روکش های پلاستیکی خیلی ضخیم بودند و کم کم مردم منطقه پی بردند که به درد درست کردن شله آب و زیر فرش و زیر نمد و حتی سایبان خوبند و محکم ؛ چشم تان روز بد نبیند شب روکش ها را باز می کردند .  صبح که پرسنل شرکت می آمدند که روی لوله ها خاک بریزند ، می دیدند که تمامی مسیر را شب لخت کرده اند .

ناچار چاره را در این دیدند که لوله های نوار پیچی شده را فورا خاک بریزند و کار به فردا نکشد . بر مردم منطقه محروم و ندار واقعا نمی توان برای این کارشان خرده گرفت .

برای آن شرکت آن روکش های پلاستیکی ارزشی نداشت عدم تاخیر در روند پروژه برایشان خیلی مهم بود .

من این را هم خدمتتان عرض کنم که سیر زندگی انسان ها را باید واقعگرایانه و به شکل آن چه که بود و بعد دگری شد بررسی کرد . اصلا قابل قبول نیست که بعضی ها بخواهند طوری نشان دهند که از همان اوان نوجوانی و جوانی زندگی شان شسته رفته و منظم و انقلابی بوده است . این یک بیان تصنعی و ساختگی از زندگی بیش نیست . ما همه سیر واگر بشود گفت تکوینی داشته ایم.

ادامه خاطرات را در بخشهای بعدی اخبار منتشر خواهیم نمود/ لطفا قسمتهای یک تا پنج را در پایین همین صفحه در بخش "خبرهای مرتبط"دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: