« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
عراق
در حالی که در جریان تحولات اخیر عراق هر یک از سیاسیون، احزاب و گروه های موثر در عرصه سیاسی و اجتماعی عراق با خصوصیتی خاص خود معرفی شدند و مشمول قضاوت قرار گرفتند حشدالشعبی عراق به عنوان فرزند مرجعیت، مدافع ملت وحافظ امنیت و ثبات عراق در تلاشی شایسته ستایش همچنان در خدمت اهداف تعریف شده خود باقی ماند و با این پایبندی نه ذره ای از مردم و مرجعیت عالی عراق عقب ماند و نه اندکی جلوتر حرکت کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛العالم در تحلیلی نوشت:در خلال دو ماه گذشته و البته ناآرام عراق مناطقی از کشور که خطر نفوذ داعش را همچون همیشه به عنوان تهدیدی جدی در پیش رو داشت مطمئن تر از هر زمان از امنیت برخوردار بود چون فرزندان حشدی ملت بیدار و مشغول نبرد با آنها بودند. ثبات عراق مثل همیشه پایدار گزارش شد چون فرزندان مرجعیت هوشیارانه از تمامیت ارضی کشور حمایت می کردند.


عملکرد دقیق حشدالشعبی در خلال ناآرامی های عراق در حقیقت پیش از هر چیز تبلیغات منفی رسانه های معاند علیه این گروه را ناکام گذاشت. اوج این ناکامی در شرایطی رخ داد که رسانه های معاند و به ویژه وابسته به سعودی نا امید از ماهیگیری از آب گل آلود علیه حشدالشعبی در عراق و در جریان اعتراضات در ایران مدعی شدند نیروهای حشدالشعبی به ایران اعزام شده اند تا در سرکوب معترضین ایرانی مشارکت کنند البته و همزمان با این تبلیغات این رسانه ها کوشیدند تا از نیروهای ایرانی که دوشادوش حشدالشعبی در دفع فتنه داعش شاهکار آفریدند به عنوان نیروهای اعزامی ایران برای سرکوب مردم عراق نام ببرند و نیروهای حشد و رزمندگان ایرانی را به جای آشوبگران اعزامی خود به عراق حقنه کنند نکته جالب آنکه در این ماجرا هیچگاه هیچ سندی ارائه نکردند هر چند در حقیقت هیچ سندی نیز وجود نداشت.

تحولات عراق تا این جای کار شاید از بسیاری قربانیانی دریافت داشته است و حسب همسویی یا همسو نبودن با جنبش اصلاح خواهی مردم و یا کند یا تند حرکت کردن نسبت به آن برخی از قافله جامانده اند اما در این میان آنچه به عنوان برگ زرینی در تاریخ نه چندان طولانی حشدالشعبی به شکلی درخشان باقی ماند و به ثبت تاریخ خواهد رسید همراهی و همدلی بی کم و کاست این جماعت رزمنده سرافراز با مردم و مرجعیت عراق است بی گمان به همین خاطر و به دلیل ممانعت از تلاش های معاندین برای ملکوک کردن چهره مردمی حشدالشعبی باشد که فرمان دیشب فالح الفیاض رییس حشد الشعبی برای حمایت و صیانت از پرونده درخشان حشدالشعبی صادر شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: