« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۵۵۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
یاداشت/ دکتر سید سعید حسن زاده
بنظر می رسد که در این دوره، نه اصولگرا و نه اصلاح طلب، بلکه جریان مستقل است که می تواند اعتماد و رای مردم را به دست آورد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ یک فعال سیاسی استان در پیج اینستاگرامی خود به تحلیل انتخابات بویراحمد و دنا پرداخت.

سید سعید حسن زاده دکتری علوم سیاسی نوشت:تا مدتی دیگر تنور انتخاباتی در حوزه بویر احمد و دنا داغ خواهد شد؛حال از هم اکنون بحث و گمانه زنی ها در فضای مجازی آغاز شده است که چه شخصی بر صندلی سبز بهارستان تکیه می زند؟

این سوالی نیست که بتوان به راحتی بدان پاسخ داد. اما بنظر می رسد فصل سرد و پاییزی اصلاح طلبان و اصولگران در راه است.

حال سوال این است که چه کسی از حوزه بویراحمد و دنا بر کرسی مجلس تکیه خواهد زد؟

پاسخ سوال در جریان سومی است که از دل مردم بیرون آمده و به دور از جناح بندی های سیاسی، صدای رسای مردم است. بنظر می رسد که در این دوره، نه اصولگرا و نه اصلاح طلب، بلکه جریان مستقل است که می تواند اعتماد و رای مردم را به دست آورد.

در اینجا لازم است که کاندیداهای مربوط به هر جریان را بشناسیم.

اولین نفر، نماینده فعلی بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، یعنی آقای غلام محمد زارعی است که در ابتدا خود را چهره ای اصلاح طلب معرفی کرده بود، اما در طول هشت سال با تکیه بر کرسی مجلس نتوانست آنچنان که باید رضایت مردم حوزه انتخابیه خود را فراهم آورد و این مسئله باعث شد که اقبال عمومی به ایشان به شدت کاهش یابد. حال بگذریم از اینکه ایشان در طول هشت سال نمایندگی خود، بارها جناح سیاسی خود را عوض کرده و شاید همین مسئله دلیل افول و انحطاط سیاسی ایشان باشد. لذا باید به دو چهره شاخص این دوره یعنی مهندس محمد بهرامی و دکتر مهدی روشنفکر توجه نمود.


محمد بهرامی که کاندیدای طیف اصلاحات است، بنابر توضیحاتی که ذکر آن رفت و همچنین فضای غبار آلودی که حاکم بر جامعه است، نمیتواند رقیبی جدی برای دکتر مهدی روشنفکر باشد؛ چرا که ایشان در دور گذشته با اولین حضور خود در کارزار انتخاباتی سبد رای ۳۸ هزارتایی را از آن خود نمود که در جای خود بسیار قابل توجه است.

همچنین با توجه به اینکه اجماعی موفق در بین جریان اصولگرا صورت نگرفته است و مضافا اینکه دکتر مهدی روشنفکر نزدیک به جریان اصولگرایی است، می توان پیش بینی نمود که بخش قابل توجهی از آراء جریان اصولگرایی را به خود اختصاص خواهد داد.

در پایان می توان اذعان نمود که دکتر مهدی روشنفکر در این دوره پتانسیل لازم جهت پیروزی در انتخابات و کسب کرسی پارلمان را خواهد داشت.


اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
تحلیل بود یا تبلیغ؟!؟
بی غرض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
واقعا آقای زارعی درحالی که قریب سال نماینده بود نتوانست با عملکرد خود اعتماد مردم را جذب کند و خودش بر این مسئله واقف هست و در آستانه باخت سنگینی قرار گرفته . مردم ما فهیم هستند و اندیشه خود را به هیچ قیمتی معامله نمی کنند.
بهنام مفرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
با سلام واحترام
دکتر جان سپاس از متن زیبایی که به رشته تحریر درآوردید،کلام بی ریا و بی تکلف و صمیمی که بیان کردید، بر اعماق وجود ودل مردم ما مینشیند.بی شک هر سخن بر دل برآید لاجرم بر دل نشیند.دکتر حسن زاده عزیز، اصولگرا و اصلاح طلب أن مثل دو لبه قیچی تیز خیاطی هستند که سالیان سال مردم ما از آنها خیری ندیدند، باشد که جریانی فارغ از این دو(مستقل) دوای درد مردم ما باشد.در غیر این صورت از درد سخن گفتن واز درد شنیدن با مسئول بی درد ندانی چه دردیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
زارعی باز هم برنده انتخابات است این گوی و این نشانه
ضمنا اصولگرایی به عمل است نه به شعار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
جناب دکتر !!! انصاف چیز خوبیه این همه نامزد و چهرهای بزرگ استان را تخریب کردید تا بگویید روشنفکر ادم خوبیه !!!!!1
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
چرا اقای روشنفکر اگر اصولگراست به بیانیه گام دوم انقلاب بی توجهی نموده و مانع نامزد شدن جوانترها شده است .ایشان یک بازنشسته است و سردمداران اصولگرا معتقدند مجلس یازدهم را باید جوانان انقلابی تشکیل دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
تبلیغات ممنوع
همه چه به جای خود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
درود بر روشن فکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
تودرشخصیتی نیستی که بخوایی درمورد انتخابات نظر بدین، تو اهل صحبت کردن درمورد سیاست نیستی فقط اسم رشته تحصیلی ات علوم سیاسی هست
تحلیل انتخابات برعهده کسی است که بدون گرایش سیاسیش نطق کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: