« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
سیاسی؛
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: وقتی در کشور حزب نداریم و تحزب در فضای سیاسی وجود ندارد، خیلی‌ها ممکن است با پول هم بیایند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده ساری و عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به تصویب کلیات طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت مالی و سازماندهی نظام انتخاباتی مطالبه همه از جمله رأی‌دهنده‌ها، کاندیداها، برگزارکنندگان انتخابات، ناظران و مجریان انتخابات است.

وقتی در کشور حزب نداریم ممکن است خیلی‌ها با پول به مجلس بیایند

او ادامه داد: مهم است که برای شفاف‌سازی مالی در انتخابات و سازماندهی آن چه چیزی را تصویب کنیم. همه به یکباره می‌گویند پول کثیف و پول زیاد در انتخابات تعیین‌کننده است، که همین‌طور است. وقتی در کشور حزب نداریم و تحزب در فضای سیاسی وجود ندارد، خیلی‌ها ممکن است با پول هم بیایند.

طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی 2 هفته دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد

این نماینده مجلس تاکید کرد: طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی طرح خوبی است. البته باید چکش‌کاری‌های لازم از نظر ادبیات و محتوا انجام پذیرد و ان‌شاءالله 2 هفته دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

یوسف‌نژاد در پاسخ اینکه آیا نمایندگان مستنداتی داشتند که اقدام به تصویب این طرح کردند گفت: هر کسی بر اساس شرایطی که دارد، درمی‌یابد که در جامعه بسیاری از مسائل غیراصلی مانند مسائل قومی و قبیله‌ای، پول کثیف و پول زیاد در انتخابات، دخالت و اثر داشته است. تاریخ انتخابات هم این موضوع را نشان داده است و در حال حاضر نیز مبانی آن وجود دارد.

او ادامه داد: بنابراین چون هزینه فعالیت‌های انتخاباتی یک مساله عام به شمار می‌رود همه استقبال کردند و زمانی که در مجلس مطرح شد حتی یک مخالف هم نداشت.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: امیدوارم با تصویب این طرح شاهد نفوذ پول در انتخابات و رأی‌آوری استفاده‌کنندگانِ پول‌های کثیف نباشیم. البته صرف نگارش قانون، این موضوع ممکن نخواهد بود بلکه اجرای قانون و تفسیر به رأی هم در این خصوص اهمیت دارد. گاهی جناح‌بندی‌ها و مسائل سیاسی در انتخابات دخالت دارد؛ یعنی اجرای این قانون را با جناح‌بندی‌های سیاسی تطبیق بدهند و به نوعی از این قانون تفسیر سیاسی کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
0
0
سلام ، شک نداریم گوینده این مطلب اصلاح طلب است زیرا همچنان نعل وارونه میزنند در حالیکه بدبختی مردم از احزاب و جناح گرایی و سیاست بازی به اوج رسیده و اختلاسها مردم را بشدت بدبین کرده واقعا غیر قابل تحمل است.
مردم گرین کارتیها را شناختند و میدانند کلیه خیانتها از سوی غربگرایان و وامداران گرین کارت و خانواده ساکن در غرب است. انقلاب اسلامی آنها را همچون یخ در مقابل آفتاب آب میکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین