« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۹۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
به قلم عبدالکریم برزگر
مروری بر انتخابات ادوارگذشته مجلس ،در کهگیلویه بزرگ نشان میدهد که منتخبان مردم ،عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش نگذاشتند......
پایگاه خبری آوای رودکوف -عبدالکریم برزگر:یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی  در اسفندماه برگزار خواهد شد .مجلسی  که قرار است  به فرمایش امام راحل عظیم الشان، عصاره فضایل ملت وارد آن  شوند .تا با قانونگذاری و نظارت بر اجرای ان ،رفاه اجتماعی  و عدالتی  را در جامعه بنیان نهند تا همگان از اثرات ان برخوردار شوند .

مروری بر انتخابات  ادوارگذشته مجلس ،در کهگیلویه  بزرگ نشان میدهد  که منتخبان مردم ،عملکرد قابل قبولی  از خود به نمایش نگذاشتند و شهرستانهای مذکور  علیرغم پتانسیلهای اقتصادی و گردشگری و برخورداری از منابع و مواهب  خدادادی از جمله نفت و گاز ،همچنان در فقر و محرومیت بسر می برند .فقدان زیر ساختها و راههای  مواصلاتی عرصه را چنان بر مردم و جوانان جویای کار تنگ کرد که ناگزیر به مهاجرت به استانهای گرم همجوار شده اند .


گرچه چرایی این محرومیت ، از جنبه های گوناگون قابل بررسی و تامل است لیکن به نطر میرسد وکلای مردم در اخذ مطالبات عمومی مردم از دولت ناتوان بودند .

سوالی که به ذهن متبادر می شود این  است   که ایا انتخاب  اشتباه بوده است و مردم در انتخاب اصلح اشتباه کرده اند ؟

یا  وکیل  انتخابی به وظایف  نمایندگی خود آنچنان که شایسته مردم است عمل نکرده است و یا بعضا تخصص و تعامل  لازم را نداشته تا مطالبات  قانونی و بحق مردم را استیفا نماید ؟

با کمی بررسی و تامل در منطقه جغرافیائی  و بافت عشیره ای و قومی قبیله ای منطقه ، کاملا مشهود است که انتخاب  وکلای مردم که بعضا  سالهای  حضور آنان دو رقمی بوده است عمدتا بر اساس تعصبات قومی ،واسطه گری و سو  استفاده از فقر و نداری مردم ،با دادن وعده و وعیدهای  دروغین بوده است .گرچه اقداماتی در جهت برخورداری مردم  از امکانات اولیه صورت گرفت.ولی  منفعت اصلی این انتخاب ،عاید افراد خاصی می شد و  از کارهای عام  المنفعه  خبری نبود .بن بست بودن شهرستان اولینها با این همه سابقه تمدن و تدین شاهدی بر این مدعاست. همسو نبودن گرایش سیاسی منتخبین با دولت های وقت ،سطح تحصیلات پایین و غیر تخصصی منتخبین ،توجه و تمرکز نماینده به رفع مشکلات منطقه بومی و غافل شدن از سایر مناطق،و وجود لیدرهای منفعت طلب  از علل  انتخاب ناصواب وکلای مردم  و عدم پیشرفت منطقه بوده است.  انچه از وضعیت اقتصادی ، رفاه اجتماعی،  و فرهنگی  و... منطقه نمایان است   تا رسیدن به وضعیت  مطلوب همچنان راه درازی باقی مانده است .

 و اینک ماییم و انتخابمان ،آزموده را آزمودن خطاست.



""اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.""

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
من با بخشی از یاداشت شما موافق نیستم چون اولا نمایندگان وظیفه اجرایی ندارند و فقط پیگیر مطالبات مردم هستند.
دوما:اگر چه شهرستانی لنده و بهمئی و چرام را مدیون دولت دکتر احمدی نژاد می دانم و هزاران خدمت دیگر اما در دوره بزرگواری انجام شدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
درود
عالی بود امیدوارم این دور نوبت به جوانان برسد
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
به نکته خوبی اشاره فرمودی:
وجود لیدرهای منفعت طلب از علل انتخاب ناصواب وکلای مردم و عدم پیشرفت منطقه بوده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
نماینده باید مردمی باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
بنازمت پیای غندی.....
حکمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
احسن ودرود بر مهندس برزگر. الحق والانصاف حقیقت را قلم زدی لیدرهای فرصت طلب و مردمان ساده باصداقت؛ اما حقیقت اکثر نمایندگان ادوار گذشته پیر و بیسواد بودند فقط از مردم
پل ساختند و سعود کردند خودشان ؛ خانواده ولیدرهای روباه صفتشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
احسنت بر شما ...و قلم شیوا و پر محتوایتان , نگارش افرادی نظیر شما علم سیاسی مردم را تقویت میکند.و باید گفت که نمایندگان در دوره های قبل در پیگیری مطالبات مردم تا حد زیادی نا توان بوده اند.باید انتخاب عاقلانه،جایگزین انتخاب با تعصب و منفعت طلبی شخصی شود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: